1 Babišova stížnost

Rada odmítla Babišovy stížnosti na ČT: Reportáže byly v pořádku

, NOVÉ

Témata: ,

Rada České televize odmítla stížnost exministra financí Andreje Babiše (ANO) na trojici reportáží o Babišově dluhopisové kauze. Rada ČT odmítla, že by se jednalo o tendenční reportáže a podpořila jejich tvůrce. Informaci přinesl server Lidovky.cz.

Babiš podal stížnost na trojici pořadů, které ČT vysílala v únoru a březnu. Jednalo se o reportáže Křišťálově čistéVoda a víno v rámci pořadu 168 hodin a o reportáž Ministerské počty, kterou odvysílala v pořadu Reportéři ČT. Všechny příspěvky se věnovaly dluhopisové kauze Andreje Babiše. Předseda ANO je v podezření, že nakoupil korunové dluhopisy Agrofertu za celkem 1,556 miliardy korun, aby se vyhnul placení daní. Na nákup dluhopisů jako první upozornil v lednu Týdeník Echo, když zpochybnil, zda měl tehdejší ministr financí na transakci dost vlastních legálních příjmů. Babiš tehdy označil novináře, kteří reportáže natočili, za „zkorumpovanou pakáž“.

Předseda Rady ČT Jan Bednář odmítl pro Lidovky.cz, že by se veřejnoprávní televize snažila útočit na šéfa hnutí ANO. „Česká televize nevede žádnou kampaň proti panu Babišovi, není to žádná cílená kampaň proti jednomu člověku. Nic takového Česká televize nedělá. Neshledali jsem tam vůbec žádný problém. Rada má za to, že to nebylo v rozporu se zákonem o České televizi, ani kodexem České televize,“ řekl Bednář. Rada rozhodla jednohlasně.

Babiše rozhodnutí televizní rady podle serveru nepřekvapilo. „Co jiného jste čekal, když tradiční strany nominují v Poslanecké sněmovně zástupce do rad, takže je vlastně ovládají,“ uvedl šéf hnutí ANO pro Lidovky.cz. 

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Čtěte také: Troufnou si Babišovi podřízení zkontrolovat šéfovy dluhopisy?

 

,

Vážení čtenáři,
internetový deník Echo24 se rozhodl změnit podobu čtenářských diskuzí pod texty, které na našich stránkách publikujeme. Diskuzí se nově mohou účastnit pouze ti čtenáři, kteří jsou přihlášení a kteří mají zaplacený nějaký typ předplatného. To si můžete pořídit již od 149 korun měsíčně zde.

K tomuto kroku jsme se rozhodli kvůli neúměrně velkému počtu diskutujících, kteří nerespektovali pravidla slušné diskuze, napadali ostatní diskutéry a podobně. Navíc používali i různé anonymizéry, které jim umožňovaly se do diskuze vrátit i poté, co jim redakce jejich účet zablokovala.

Kvůli malému počtu členů redakce nebylo v našich silách neustále procházet všechny diskuze a mazat urážlivé či jinak nevhodné příspěvky. Slušní diskutující jsou nadále na našich stránkách vítáni.