Nejlepší pololetí v historii Škoda Auto: Automobilka dodala 585 000 aut
Nárůst o 2,8 procenta
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto měla nejlepší první pololetí v historii firmy. Od ledna do června dodala zákazníkům 585 000 vozů, meziročně o 15 600 vozů více, což se rovná nárůstu o 2,8 procenta. Rekordní je i měsíc červen, kdy firma dodala 105 200 vozů a dosáhla meziročního růstu o 6,5 procenta. Propad prodejů v červnu naopak zaznamenaly modely Octavia, Rapid, Yeti a Citigo. Největší český výrobce aut to dnes oznámil v tiskové zprávě.
Nejprodávanějším modelem byla v prvním pololetí tradičně Octavia, automobilka jich dodala 205 300. Meziročně ale vůz zaznamenal pokles prodejů o 6,5 procenta. Octavia byla nejprodávanějším vozem i v červnu, kdy jich firma dodala 35 000, meziročně o 2,6 procenta méně. Druhým nejúspěšnějším modelem v prvním pololetí byla Fabia, která zaznamenala meziroční nárůst o 6,1 procenta na 111 100 dodaných vozů. Druhé místo drží Fabia i v červnu, dodáno bylo 19 700 vozů, meziročně o 0,7 procenta více.
Nového SUV Kodiaq prodala automobilka v prvním pololetí celkem 27 100 kusů, jen v červnu si pak nové SUV koupilo 9900 zájemců.
„S více než půl milionem vozů dodaných zákazníkům jsme dosáhli nejsilnějšího půlroku v historii společnosti Škoda Auto. Naše SUV-ofenzíva je účinná. Vysoká poptávka po modelu Škoda Kodiaq překonala naše očekávání a potvrzuje, že jsme na správné cestě,“ řekl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier.
V západní Evropě zaznamenala Škoda v červnu 45 900 dodávek zákazníkům a růst o 2,1 procenta. Na nejsilnějším evropském trhu, v Německu, rostly prodeje v červnu o 0,7 procenta na 17 300 vozů. V prvních šesti měsících prodeje v Německu vzrostly o 1,8 procenta na 88.000 vozů.
V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.
Na celosvětově největším trhu, v Číně, si česká automobilka v červnu polepšila o 5,3 procenta na 23.500 vozů. Zvýšení daní na počátku roku pro segmenty vozů, v nichž je zastoupena i značka Škoda, ale vedlo za pololetí meziročně k poklesu odbytu, uvedla firma. V první polovině letošního roku Škoda prodala v Číně 134 000 vozů, meziročně o 8,1 procenta méně.
Dvouciferného růstu dosáhla automobilka od ledna do června v Itálii, kde prodeje vzrostly o 18,4 procenta a v Rakousku o 13,7 procenta.
Ve střední Evropě prodala značka Škoda v červnu 19 200 vozů, meziročně o 11,4 procenta víc. V první polovině roku byl růst prodeje vozů dvouciferný, dodávky vzrostly o 14 procent na 109 800 vozů. Na domácím českém trhu zlepšila automobilka v červnu svůj prodej o 8,3 procenta na 8900 vozů a za prvních šest měsíců roku o 10,9 procenta na 51 200 vozů.
Ve východní Evropě bez Ruska překonala Škoda v červnu úroveň minulého roku o 14,9 procenta, prodala 3800 aut. Podobný je i růst za celé první pololetí, kdy firma prodala 19 300 vozů, meziročně o 13 procent více.
V Rusku zaznamenala firma dvouciferný růst ve výši 17,9 procenta oproti stejnému měsíci minulého roku. V první polovině roku prodala automobilka meziročně o 6,7 procenta vozů víc – šlo o 28 700 aut.
Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30.000 lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům celosvětově 1,127 700 aut, třetí rok po sobě přes milion vozů.