Fotbalový Everton zakázal vstup redakci deníku. Nazvala hráče gorilou

Odveta za článek

Fotbalový Everton zakázal vstup redakci deníku. Nazvala hráče gorilouNOVÉ
Znak Evertonu FC Foto:

Foto: Shutterstock

1
Svět

tk Echo24

Známý anglický fotbalový klub Everton FC zakázal přístup novinářům ze známého anglického bulvárního deníku The Sun na své zápasy a další klubové akce. Může za to komentář jejich redaktora Kelvina MacKenzieho, ve kterém hvězdu týmu Rosse Barkleyho porovnal s gorilou. Barkley má ovšem předky v Nigérii, a kvůli tomu je MacKenzie vyšetřován pro možný rasismus. Informuje o tom BBC.

MacKenzie, který byl mezi lety 1981 až 1994 editorem The Sun, byl nejprve novinami suspendován. Následně fotbalový klub z Liverpoolu, Everton FC, zakázal vstup na všechny své akce, včetně tiskových konferencí či tréninků, celé redakci The Sun.

MacKenzie ve svém komentáři napsal, že když se podívá do očí Barkleyho, tak „nejen, že se tam nesvítí, ale že tam nikdo není doma,“ čímž naznačoval svůj názor na hráčovu inteligenci a dodal: „Když se na něj dívám, tak mám pocit, jako bych sledoval gorilu v zoo.“ Za to si ovšem vysloužil silnou kritiku, jelikož Barkley má předky v Nigérii. MacKenzieho nyní vyšetřuje policie pro možný rasismus.

O Barkleym dále MacKenzie prohlásil, že „muži, kteří vydělávají v Liverpoolu tolik co on, jsou buď drogoví dealeři, nebo ve vězení.“ Podle MacKenzieho článek nelze považovat za rasistický a za svými pocity o Barkleym si stojí.

The Sun se nedostal do problémů s fotbalovým klubem poprvé. V únoru tohoto roku byly totiž noviny vyřazeny ze všech akcích také druhého liverpoolského klubu, slavného Liverpool FC. Zákaz od klubu dostaly za to, že na své titulní stránce kritizovaly fanoušky a město za tragédii na stadionu v Hillsborough v roce 1989, při které zemřelo 96 fanoušků.

Čtěte také: Číňané skupují evropský fotbal. Po Slavii či Interu mají Berlusconiho AC Milán

Je suis fotbalista