Tady je půl milionu. A dostaňte Marksovou do televize

skandální zakázka ministerstva

Tady je půl milionu. A dostaňte Marksovou do televizeNOVÉ
Michaela Marksová má být dle přání ministerstva práce více v médiích Foto: Úřad vlády ČR
1
Domov
Echo24
Sdílet:

S neobvyklým plánem na zviditelnění ministryně práce a sociálních věcí Michaely Marksové přišel její úřad. Ministerstvo vypsalo soutěž na PR agenturu, která by za bezmála 500 tisíc korun zařídila propagování práce ministerstva a samotné ministryně. Píáristé ji měli dostat do médií, jako je Česká televize, Český rozhlas nebo ČTK. Sama Marksová přičítá tendr agilnosti jejích podřízených, píše MF Dnes.

Zakázka nemá dle znalců z oboru public relations obdoby. Ministerstvo zcela otevřeně poptává firmu, která by byla schopna naprosto konkrétně určené reportáže a vstupy o práci úřadu dostat do vysílání potažmo monitoringu hlavních médií v ČR, na místo toho, aby se o tuto práci postaralo tiskové oddělení ministerstva, kterému přísluší.

Tendr byl zveřejněn 22. dubna na webu gemin.cz, zájemci mohou posílat nabídky do 4. května a celková hodnota poptávaných služeb má být 466 tisíc korun. Zakázka je přitom velmi striktně vymezena. Případní zájemci by podle ní museli do České tiskové agentury, Českého rozhlasu a České televize protlačit zprávy a reportáže. A to dokonce do přesně vybraných pořadů a relací.

Požadavky jsou natolik konkrétní, že ministerstvo udává i přesnou požadovanou stopáž a umístění v relaci. Má se jednat zejména o ministerské semináře v první polovině května, z nichž ministerstvo chystá velkou tiskovou konferenci a další výstupyy. V České televizi se měl seminář zmínit v 15minutové reportáži ve Studiu 6 a završením celého cyklu má být vystoupení Marksové 19. května v hlavní vysílací relaci Události.

Moravec: Dostat ji do OVM je nadlidský úkol

Předseda etické komise Asociace PR agentur Vladimír Bystrov řekl pro MF Dnes, že podobně absurdně sestavenou zakázku neviděl. „A z povahy věci vyplývá, že zajistit konkrétní prostor, v konkrétním pořadu a médiu v konkrétním dni, čase a rozsahu nemůžeme, protože respektujeme nezávislost médií,“ uvedl Bystrov.

Ministerstvo práce a sociálních věcí v zakázce zjevný pokus o ovlivnění médií nevidí. Připustilo nicméně, že jsou podmínky soutěže špatně formulované. „Nevím přesně, o co se jedná. Neznám detaily zadání zakázky, a nemohu se k nim proto vyjádřit,“ řekla MF Dnes Marksová.

„Pracovníci věcného útvaru ministerstva byli vedeni snahou o co nejlepší výsledek a dosah kampaně, neměli a nemají ale zkušenosti ani s komunikací s médii a jejich obchodními odděleními, ani nejsou odborníky na veřejné zakázky. Částečné pochybení lze tedy hledat u oddělení tiskového a případně organizátora zakázky za MPSV, kteří měli kolegy a kolegyně do těchto problematik lépe uvést,“ uvedl pro MF DNES mluvčí ministerstva práce Petr Habáň. Po víkendu se má o osudu soutěže rozhodnout na poradě.

Že by ale Michaela Marksová cítila větší potřebu zviditelnit sebe případně své ministerstvo, se říct nedá. Svědčí o tom i tweet Václava Moravce, který si ironicky postěžoval, že sice chce ministerstvo utratit půl milionu za jeho propagaci v médiích, ale „dostat Marksovou do Otázek Václava Moravce je nadlidský úkol“. A to i prý proto, že ministryně chce volné víkendy.

Čtěte také: Rodiče nebudou moci sáhnout na peníze dětí

Kde vezmeme 40 % žen? bojí se už v ČSSD

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články