1 Nevhodná kontextová reklama

‚S milionem v kapse se důchod táhne líp.‘ Reklama u Ransdorfa baví

NOVÉ

Témata: , ,

Že se kontextová reklama automatu, který ji vytváří, občas nepovede, dokazuje poslední přešlap, kterému se posmívají v posledních dnech lidé na sítích. U komunistického europoslance Miloslava Ransdorfa reklama na penzijní spoření alespoň pobavila. V případě citlivějších témat vzbuzují leckdy nevhodné asociace ale spíše pohoršení, strojová inzerce jde přitom pro tyto případy vypnout.

„S milionem v kapse se důchod táhne líp,“ vyskočil světle modrý proužek na serveru Youtube u reportáže, která se věnovala kauze europoslance Miloslava Ransdorfa. Ten byl ke konci minulého týdne zadržen v bance ve Švýcarsku při snaze vybrat z účtu na falešné dokumenty 350 milionů eur.

A cenu „kontextová reklama roku“ vyhrává… YouTube!

Zveřejnil(a) Martin Fuks dne 4. prosinec 2015

Kontextová reklama České spořitelny v případě komunistického politika vzbudila u uživatelů sociálních sítích, na kterých začal snímek z nahrávky kolovat, pobavení. Horší je to ale u citlivějších témat, kde strojově generovaná reklama může pohoršit.

Příkladem za všechny, kdy reklama vytvářená automatem působí nevhodně, jsou články o koncentračních táborech a plynových komorách. „Vyberte ten správný tábor pro děti,“ láká inzerce v dolní části prohlížeče. Inzeruje se pak i nabídka dodávek levné elektřiny a předně (v daném kontextu) plynu.

kontextová reklama roku

Zveřejnil(a) Michal Zlatkovský dne 28. duben 2015

Kontextová reklama představuje inzertní online formát, který se zobrazuje na základě obsahu stránky. Vychází z klíčových slov uveřejněných textů a umisťuje ji automat. Klíčová slova, podle kterých se má reklama zobrazovat, si zvolí sám zadavatel inzerce. Platí pak za jednotlivé prokliky.

Nevhodné reklamě jde zamezit

„Příkladem kontextové reklamy je, že se na stránkách o půjčkách a finančních produktech zobrazí například reklamy na hypotéky a spotřebitelské úvěry. Inzerent třeba zadal ke své reklamě klíčové slovo ‚půjčka‘, a protože toto slovo web obsahuje, reklama se zobrazí,“ vysvětlila pro deník ECHO24.cz Tereza Tůmová, mluvčí Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR).

Někdy ale dojde k tomu, že se objeví nevhodně asociovaná inzerce. Občas ji někdo zachytí, zveřejní a podrobí tak typ reklamy veřejné kritice. Jeden z prvních případů se stal před jedenácti lety po tragickém úmrtí Karla Zicha. Hudebník zahynul při potápění a stroj pak u jeho nekrologu, který zveřejnil server Tiscali, zobrazil inzerci týkající se nabídky potápěčské vybavení. Upozornil na to tehdy server pooh.cz.

Nevhodným konotacím se ale podle odborníků lze vyhnout. „Mechanismy, které umožňují vypnutí reklamy u citlivějších témat, existují. Záleží na pokročilosti reklamního serveru nebo reklamní sítě, přes kterou se reklama na stránce zobrazuje,“ uvedla dále Tůmová ze Sdružení pro internetový rozvoj.

Žádným regulím z hlediska etiky kontextová reklama ale nepodléhá. „SPIR jako samoregulátor obsahu vydává a pravidelně aktualizuje doporučené standardy reklamních formátů, nicméně ty se týkají klasické, displejové nebo také bannerové, reklamy, nikoli kontextové. Je tedy na každém inzerentovi, aby zvážil etickou stránku zobrazování v kontextu nevhodného obsahu,“ dodala Tůmová.

Čtěte také: Gangsdorf. Internet se plní vtipy na Ransdorfa

Za 10 dolarů bude YouTube bez reklam

Vodňanské kuře už Jágrovi nechutná. Agrofert stopnul sponzoring

 


Vážení diskutující,
Echo24.cz chce umožnit svobodnou diskuzi, ale vyhrazuje si právo neukládat či mazat příspěvky urážlivé, vulgární, xenofobní, odkazy na jiné internetové stránky či takové příspěvky, které odporují obecné lidské slušnosti. Před vložením vašeho příspěvku prosím zkontrolujte, zda jste opravdu přihlášeni. V opačném případě se váš příspěvek ukáže jen na vašem monitoru, ale do diskuze se nezanese.