Vodňanské kuře už Jágrovi nechutná. Agrofert stopnul sponzoring

Problémy s financováním

Vodňanské kuře už Jágrovi nechutná. Agrofert stopnul sponzoringNOVÉ 1
Domov
Tomáš Pergler
Sdílet:

Byl to jeden z marketingových tahů, který před dvěma lety pomohl Andreji Babišovi k bezprecedentnímu politickému nástupu. V posledních týdnech před volbami do Poslanecké sněmovny se na televizních obrazovkách objevila zdánlivě komerční reklama na Vodňanské kuře, v níž Babiš prodává grilovanou drůbež Jaromíru Jágrovi. Výměnou za angažmá nejslavnějšího českého hokejisty se Agrofert stal hlavním sponzorem Jágrova kladenského klubu. Po dvou letech ale kamarádství skončilo. Agrofert s kladenskými Rytíři neprodloužil smlouvu.

„Teda, to je nejlepší křídlo, jaký jsem kdy měl,“ hodnotí v reklamě Jágr, když se ve stánku před kladenským stadionem zakousne do kuřete. „Tak určitě,“ odvětí mu známou hláškou sportovců Babiš, zatímco v zástěře utírá hadrem pult. V dalším z několika šotů zase prodavač Babiš sleduje hromadný gril a ptá se Jágra, jestli to má přepnout. „Né, nech to bejt,“ říká na to hokejista.

Čtěte také: ‚To už mi hlava nebere.‘ Jágr odmítá kladenská nařčení

Jágr a kladenský hokej? Ve sporu s radnicí přituhuje

Podle informací deníku ECHO24.cz z prostředí blízkého Agrofertu se v koncernu původně uvažovalo, že reklama bude sloužit čistě na podporu prodeje drůbeže. O obsazení Babiše a Jágra bylo rozhodnuto až poté, co současný ministr financí angažoval do předvolební kampaně mága politického marketingu Alexandra Brauna z americké společnosti Penn Schoen Berland (PSB). Reklamy připravila renomovaná agentura Saatchi & Saatchi.

Už před nasazením reklamy v televizi se předseda ANO dostal pod kritickou palbu za to, že si dělá paralelní předvolební kampaň. Podpora hnutí začala prudce stoupat až krátce před volbami. Ještě v červnu 2013 ve volebním modelu CVVM nepřekročila hranici jednoho procenta. Ve volbách na konci října pak ANO skončilo druhé za sociální demokracií se ziskem více než 18 procent hlasů.

Rada pro televizní a rozhlasové vysílání stížnostem proti reklamě nakonec nevyhověla, ministerstvo kultury ale podle časopisu Týden připravuje novelu, která by napříště takové ovlivňování voličů zamezila.

Také hvězdný hokejový útočník se musel před dvěma lety bránit, hlavně vůči nařčením z politického přeběhlictví, protože dříve podporoval ODS. „Co se týče spojení Jágra a Babiše, je to hlavně spojení Agrofert a mládež kladenských Rytířů. Za to jsme Agrofertu strašně moc vděční. Pan Babiš ukázal velké srdce,“ napsal tehdy Jágr na svůj facebookový profil.

Před několika týdny si kladenští fanoušci všimli, že logo Agrofertu zmizelo z mantinelů i z hráčských dresů. „Agrofert byl jedním z hlavních partnerů klubu, takže ztráta je to opravdu citelná. Další spolupráce byla na spadnutí, bohužel i kvůli negativním zprávám o našem klubu v médiích z ní nakonec prozatím sešlo,“ řekl mluvčí kladenských Rytířů Vít Herál. Podle něj není vyloučeno, že se kontrakt s Babišovým koncernem obnoví.

Mluvčí Agrofertu Karel Hanzelka se odmítl k ukončení sponzoringu Kladna vyjádřit s odkazem na obchodní tajemství. Neupřesnil ani, jakou částkou holding na hokej přispíval.

Kladenský klub přišel také o několik dalších sponzorů. Přičítá to hlavně zhoršení své pověsti poté, co média referovala o sporech mezi vedením klubu a městem, které zastavilo Jágrově klubu dotace kvůli špatnému hospodaření. Odliv sponzorů však mohl způsobit také loňský sestup Kladna z extraligy a neúspěšný pokus o návrat letos na jaře.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články