Chaos v pražské dopravě: 9 tramvají změní trasy, přibudou 2, 15 a 21
další změny za 130 milionů
V Praze se změní trasy devíti tramvajových linek, navíc přibudou tři nové. Uvedli to náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) a Petr Tomčík, šéf organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD. Změny budou platit od 28. srpna. Náklady na provoz tramvají v rámci MHD vzrostou o 130 milionů korun ročně, peníze chce Praha získat na úsporách v rámci dopravního podniku (DPP).
„Ke změnám nás vedlo několik důvodů. Jednou z nich je rozšíření parkovacích zón, kde jsme slíbili rozšíření MHD. Druhým je ekologie, kde vlaky a tramvaje společně s metrem tvoří páteřní síť,“ řekl Dolínek.
„Výsledný návrh vyšel vstříc městským částem, které chtěly změn co nejméně, vyšli jsme jim vstříc a shodli jsme se s nimi na tomto návrhu,“ řekl náměstek ředitele Ropid Martin Šubrt. „Nemůžeme splnit všechna přání, ale finální řešení fialového návrhu je kompromisem, který zapracovává drtivou většinu připomínek městských částí i návrhů, které posílali na jaře občané. Pro většinu přetížených úseků znamená výsledný fialový návrh posílení,“ dodal.
Změny se dotknou například linek 4, 5, 6 nebo linky 18, která přestane jezdit na Petřiny, ale nově bude zajíždět do Podbaby – v opačném směru bude nadále končit ve vozovně na Pankráci. Na novou linku si budou muset zvyknout také lidé na Spořilově, kam pojede tramvaj číslo 11, ale rovněž číslo 14.
Na základě požadavku obyvatel bude obnoveno spojení mezi nádražím ve Vršovicích a I. P. Pavlova. Tady opět pojede linka číslo 6. Spojení se dočkají také Holešovice a Vysočany, a to linkou 14. Také na Barrandovské sídliště pojede nová linka, a to tramvaje číslo 4 a 5.
Nově přibudou tři nové linky (2, 15, 21), změny se naopak nedotknou například linek 9, 17 a 22, které navíc budou stejně jako dosud jezdit v kratších intervalech než ostatní linky.
ROPID: Linkové vedení tramvají od září 2016 https://t.co/Jry70TnY2o
— DPP.cz (@dpp_cz) 7. června 2016
Podle Dolínka a Tomčíka nemusí být současný návrh definitivní. V určitých případech mohou být úpravy. Stejně tak mohou městské části vznést připomínky ke změnám zastávek.
Změny by se měly v příštích měsících dotknout rovněž autobusů městské hromadné dopravy. Praha chce jednat s městskými částmi. „V případě, že budou chtít projednávat linkové vedení hlouběji, jsme na to připraveni,“ řekl Dolínek.