Technologický souboj

Technologický souboj 2
EchoAuto01

František Vahala

Audi A6 bojuje s BMW řady 5A a Mercedesem třídy E. Jakou výzbroj nadělili inženýři z Ingolstadtu svému modernizovanému manažerskému vozu?

Testované Audi A6 bylo vybaveno nejen třílitrovým šestiválcem TDI (272 koní), ale i pohonem všech kol Quattro, převodovkou S tronic a řadou doplňkových prvků. Pokud se zaměříme na technologické highlighty, kromě zmiňovaného pohonu, ke kterému nemám výhrady (pomohl i sportovní diferenciál Quattro), mě zaujal zejména asistent nočního vidění. Obraz ukazovaný mezi kruhovými ukazateli rychlosti a otáček spolehlivě rozeznal pohyb na silnici a nerušivě na něj řidiče upozornil. Opravdu praktické, zejména v případě zvěře na úzkých okreskách či skupin lidí v obydlených oblastech. Lehkou nevýhodou je, že člověk často koukal na displej místo před sebe. Dobrým pomocníkem je také kamerový systém, zobrazující přehledně celé okolí, a příjemně fungující parkovací čidla.

Pod názvem Paket asistenčních systémů se skrývá Pre sense plus, který umí dost prudce zabrzdit, a tím zabránit kolizi. Active lane assist zase pomůže udržet auto v pruzích a Active side assist hlídá boky vozu. Adaptivní tempomat funguje tak, jak jsem zvyklý. Mezi prakticky použitelné technologie patří také navigace (77 100 Kč), která je rychlá, ale její ovládání není zcela intuitivní a vyžaduje hodně nastavování pomocí systému MMI. Co zmínit nakonec? Audi jako vždy vyniká kvalitním audiosystémem a rozsáhlými možnostmi konektivity. Samozřejmostí je sada airbagů a elektronických pomocníků, Bluetooth či světelný a dešťový senzor beru jako základ, ovšem připlácet 39 600 Kč za head-up displej bych si rozmyslel…