Praha po kritice změnila provoz. Přestupy na Dejvické skončí
Pražská MHD
Praha od 1. června zruší pásmový provoz na nových stanicích Metra A. V úterý to schválili radní. Po kritice cestujících i vlastních průzkumech město rozhodlo, že všechny vlaky pojedou až na Petřiny. Nepravidelně se tak bude jezdit pouze na konečnou do Motola. Změna přijde ještě letos na pětadvacet milionů. Radní zároveň chtějí posílit prázdninový provoz na trati.
Vedení hlavního města tak vyhovělo kritice cestujících, kterým vadilo, že se cesta z centra na letiště zrychlí jen těžko, pokud bude polovina spojů končit ve stanici Dejvická. Například stanice na Veleslavíně navíc v odpoledních hodinách nezvládala pojmout davy lidí. To radním potvrdil i zadaný průzkum.
„Těch podnětů byly určitě desítky. K té změně ale nepřispěly pouze podněty Pražanů. Já jsem už od začátku spuštění nového úseku metra avizoval, že budeme vyhodnocovat provoz. A protože nástup cestujících byl tak razantní, tak jsme výrazně uspíšili vyhodnocování čísel a pásmování jsme zrušili,“ řekl deníku ECHO24.cz radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).
Pásmový provoz na novém úseku nicméně Praha ruší jen ve všední dny. O víkendu zatím zůstane. Podle Dolínka je totiž právě o víkendech znatelný zřetelný propad ve využívání nových stanic: „Budeme ale nadále vyhodnocovat čísla a můžeme se k tomu vrátit. Ty částky ale nejsou malé a každý kilometr metra, co jede, je potřeba vážit.“
Čtěte také: Průzkum Prahu přesvědčil, metro pojede až na Petřiny
Radní v úterý také kývli na zkrácení intervalu jízd nového metra v odpolední špičce během léta. I proto Praha na změnu vyčlení od 1. června do konce roku zhruba 25 milionů korun.
Portýry nahradí pás, výtah či eskalátor
Na druhou stranu ale bude monitorovat, jaký vliv má využívání metra na autobusovou a tramvajovou dopravu. V budoucnu by pak město mohlo přistoupit k omezení povrchové dopravy.
Radní budou i po úpravě provozu na novém úseku metra řešit ještě jednu změnu. Portýry, kteří ve stanici Nádraží Veleslavín pomáhají cestujícím s kufry, by měly nahradit stroje. Jedná se o hned o třech možnostech. Jsou jimi pás pro zavazadla, výtah nebo eskalátor, který ve stanici chybí. Výstavba každé z variant ale zabere několik měsíců. Portýři tak budou zavazadla nosit nejméně do příštího roku.