Kefírer, vůdce mezi kefíry! Kdo stojí za reklamou?

Kefírer, vůdce mezi kefíry! Kdo stojí za reklamou?NOVÉ
Domov

Satira na Facebooku?

kva Echo24

Kefírer, vůdce mezi kefíry! Čistý, lahodný, dokonalý! S takovým sloganem se v úterý na Facebooku objevila na první pohled netypická propagační kampaň nového mléčného produktu. Brzy je ale jasné, spíš než o nový nápoj jde o společenskou satiru či kampaň. Nejen kvůli zvukovému souladu názvu Kefírer se slovem Führer (německy vůdce). Z designu Kefírerů, jehož fotky jsou na Facebooku, je jasně patrná černá patka a černý knír nacistického vůdce Adolfa Hitlera.

Facebooková i webová stránka Kefíreru slibuje čtyři druhy. Prvním je čistě bílý. „Čistá a dokonalá chuť. Obsahuje pouze nejlepší vybrané kultury. Výrazně zvyšuje koncentraci. Už po prvním požití se budete cítit jako nadčlověk,“ píše se na webu Kefíreru. Druhý je jemně vanilkový. „Dochucený speciálním vanilkovým práškem, který našemu produktu dodává neprůstřelné aroma. Vhodný pro zapíjení ležáků a jiných alkoholických nápojů.“ Třetí Kefírer je rudě jahodový. „Je obohacený chemicky ošetřenými jahodami, které byly s láskou vypěstovány našimi polskými farmáři. Velmi efektivně bojuje proti plynatosti,“ píší autoři. Poslední je hořce čokoládový a na společné fotce Kefírerů stojí osaměle dál od ostatních. „Tato příchuť se u našeho vedení příliš neuchytila, což nás bohužel nutí k jejímu stažení z prodeje.“

Redakce ECHO24.cz kontaktovala správce facebookové stránky Kefírer s dotazem, kdo za kampaní stojí. Odpovědi, které redakce obdržela, vyznívají, jakoby se Kefírer skutečně chtěl prodrat na obchodní pulty. „Samotný název a design produktu je pro spoustu lidí kontroverzní, alespoň podle našeho průzkumu. Jedním z našich cílů je najít cestu, jak lidem přiblížit ne úplně populární, avšak velmi zdravý produkt. Náš produkt by měla doprovázet i další sdělení, ale ta samozřejmě přijdou až ve správný čas,“ sdělil anonymní správce stránky Kefírer. „Distribuce bude zatím probíhat pouze v Brně, proto billboardy v Praze zatím nemáme. V Brně jsme se rozhodli pro jeden billboard, který naleznete na ulici Úzká,“ dodal.

Dotaz, kdo je autorem nápadu, zůstal bez odpovědi. „Autorem sloganů jsou naši kreativci s designérem, který zároveň navrhoval lahve. Výrobce zatím nemůžeme uvádět vzhledem ke kontroverzi produktu,“ řekl správce stránky.

Server ECHO24.cz zjišťoval, zda Kefírer nesouvisí s projektem Hate Free Culture, který realizuje vládní Agentura pro sociální začleňování. „Tu stránku vidím poprvé, s námi určitě nesouvisí,“ řekl koordinátor projektu Lukáš Houdek.

‚Je možné ke Kefíreru přikusovat Gothail? Doporučujeme spíš Hailušky‘

Kampaň, která se na Facebooku rozjela, slibuje, že se Kefírery 17. května dostanou na trh. V Brně na ulici Úzká je dokonce billboard s Kefírerem. „Očekávejte příchod Vůdce do vašich regálů. Čistší kefír jste ještě nepili, to vám garantujeme! Mimochodem, už jste v Brně narazili na tyto stylové billboardy?“ píše Kefírer k fotce billboardu na Facebooku.

„17. května by měla k našim distribučním partnerům dorazit první várka produktů. Zatím máme nasmlouvané dva obchodní řetězce. S dalšími jednáme. Už jsme se potkali i s tím, že je pro ně náš produkt příliš kontroverzní a nechtějí ho pustit do prodeje. Budeme s nimi o tom dál jednat,“ prozradil správce stránky Kefírer pro ECHO24.cz.

Kefírer zaujal stovky lidí. Někteří se v Brně u billboardu Kefíreru fotí a fotku sdílí na Facebooku. Dva dny po spuštění stránky má již přes 600 označení To se mi líbí a lidé píšou první ohlasy.

„Je možné ke Kefíreru přikusovat Gothail?“ ptá se uživatel Ravena Lupus. „Doporučujeme spíše Hailušky,“ odpovídá Kefírer. „A mohou být Hailušky podávány na Stalíři, nebo by se to moc tlouklo?“ ptá se znovu Ravena Lupus. Podle Kefíreru jsou Hailušky jsou se Stalířem kompatibilní jen po nějakou dobu. „Potom je potřeba nasadit vybrané kultury.“

Čtěte dále: Noční vlci projedou dvakrát Václavským náměstím