Kampaň na Twitteru odhalila brutalitu NY policie

Kampaň na Twitteru odhalila brutalitu NY policie 8
Svět
Sdílet:

Propagační kampaň newyorské policie na Twitteru se zvrtla. Místo usměvavých snímků s policisty, začali lidé tweetovat nespočet fotografií, které zobrazují policejní agresi, násilí a rasové napětí ve městě New York.

Newyorská policie se rozhodla propagovat svoji práci na Twitteru. Minulý týden zaslala svým followerům žádost, aby posílali fotografie, na kterých pózují s hrdými příslušníky policejního sboru.

První snímky usměvavých lidí označených hashtagem #myNYPD naznačovaly, že se jejich přání skutečně vyplní. Záhy přišel v kampani obrat. Lidé začali posílat tweety, které dokumentovaly brutalitu sboru v ulicích města. Fotky, na kterých při zásahu nesmyslně tahají ženu za vlasy, nebo jak míří pistolí na neškodného bezdomovce, není nejspíš to, co si představovali.

Autorem prvního usměvavého tweetu je sama policie, následovaly ještě další dva od uživatelů. Na Twitteru NYPDnews však začaly rychle převažovat negativně laděné fotografie. Také okamžitě po výzvě policie začali uživatelé na Twitteru bouřlivě kritizovat současné agresivní postupy a taktiky newyorského sboru včetně politiky „zastav a prohledej“, kdy policisté ročně zastaví stovky tisíc náhodných chodců, zda u sebe nemají zbraň nebo jiné závadné věci. Kritika se také týkala brutálních zásahů proti demonstrantům Occupy Wall Street.

Newyorská policie chce přes neúspěch kampaně na Twitteru pokračovat v osvojování sociálních sítí. Podle zprávy New York Times má mít v dohledné době každý velitel okrsku v NY svůj facebookový profil i účet na Twitteru. Nad touto strategií newyorské policie mnozí lidé pozvedají obočí. „Považuji to za nesmyslný krok,“ řekl internetovému deníku Huffington Post profesor marketingu Newyorské univerzity Scott Galloway. „Být na Twitteru pro ně není žádné zviditelnění. Kdyby si třeba změnily uniformy, to by pak bilo do očí,“ dodal.

Policejní velitel Bill Bratton ale pevně věří, že otevřená komunikace s veřejností pomůže sboru spravit jeho pošramocenou reputaci. A Twitter nebo Facebook coby veřejné platformy jsou ideální nástroje, jak toho dosáhnout. „Kdyby nic jiného, ​​vítám zvýšenou pozornost,“ řekl Bratton. Policejní oddělení totiž díky kampani získalo na 4000 následovníků.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz