Pražský dopravní podnik už má nového šéfa
Nejvýše postaveným manažerem pražského dopravního podniku (DPP) je předseda představenstva Martin Gillar. Na starosti bude mít úsek generálního ředitele. Rozhodlo o tom dnes představenstvo DPP. Samostatného generálního ředitele představenstvo volit neplánuje, fakticky ale bude tuto funkci vykonávat právě Gillar. V čele podniku nahradil v květnu odvolaného ředitele Jaroslava Ďuriše.
„Představenstvo rozhoduje o tom, že předsedovi představenstva Martinu Gillarovi náleží pozice generálního ředitele společnosti. V rámci této pozice je Martin Gillar oprávněn vykonávat činnosti, které vnitřní předpisy DPP svěřují do působnosti generálního ředitele a je oprávněn užívat označení generálního ředitele,“ píše se v usnesení představenstva.
Čtěte také: Mé odvolání připravil právník Agrofertu, tvrdí Ďuriš. A má prý důkazy
Čtěte také: Převrat v dopravním podniku: ředitel Ďuriš padl, vadil ANO
Podle informací ČTK by tak měla být dnešním rozhodnutím v podniku posílena pozice představenstva. Ti z vrcholných manažerů, kteří budou zároveň jeho členy, už budou mít pouze manažerskou smlouvu o výkonu funkce člena představenstva, nikoliv smlouvu zaměstnanců DPP, a to včetně Gillara. Ti se pak budou zodpovídat Gillarovi jako předsedovi v rámci jednání představenstva. Zbylí manažeři, v tuto chvíli například ekonomický či investiční ředitel, budou Gillarovi podléhat přímo. „Jedná se o tzv. německý model fungování. O odstranění zdvojení funkcí se v DPP mluví již od roku 2014,“ uvedl zdroj ČTK.
Gillar byl zvolen do funkce předsedy představenstva zhruba v polovině letošního května dozorčí radou podniku. Ta předtím z této funkce odvolala právě Ďuriše. Gillar předtím působil na pozici ředitele divize rozvoje a strategie České pošty.
Společně s Ďurišem v DPP skončila také bývalá místopředsedkyně představenstva a ekonomická ředitelka Magdalena Češková. Ta byla v roce 2012 několik měsíců pověřena řízením podniku poté, co byl odvolán tehdejší ředitel Vladimír Lich.
DPP je největší městskou firmou a zaměstnává asi 10 000 lidí. Společnost provozuje tři linky metra o celkové délce 59,4 kilometru, dále 539,8 kilometru tramvajových tratí a 1798 kilometrů autobusových linek. Praha jeho fungování dotuje více než 11 miliardami ročně.