Průvod ve stopách Prague Pride vymítal z pražských ulic ‚satana‘
Pochod za obnovu rodiny
Asi tři desítky lidí v sobotu prošly Prahou v průvodu za obnovu rodiny, proti homosexuálům a údajnému morálnímu úpadku společnosti. Akci zejména v návaznosti na pochod Prague Pride uspořádal tzv. Byzantský katolický patriarchát, jehož představitelé zahájili pochod modlitbou.
Patriarcha Eliáš před zahájením pochodu z Václavského náměstí na Letnou přečetl dopis s výzvou prezidentu Miloši Zemanovi, aby se zasadil o přijetí ústavního zákona proti propagaci satanismu.
Jako hlavní projev propagace kultu zla zmínil právě pochod hrdosti leseb, gayů, bisexuálů a transsexuálů Prague Pride. Hlavním městem při něm před týdnem prošlo podle organizátorů kolem 40 000 lidí. Podle patriarchy Eliáše pochodu dominovala oslava satanismu a okultismu, zmínil i transparent s nápisem „Ježíš byl gay“, který jeden z účastníků Prague Pride nesl. Taková osoba podle něj oslavuje satanismus. Společnost podle patriarchy ohrožuje kult zla a duch antikrista, který je spojen s islámským náboženstvím.
Trasa, kudy prošli účastníci pochodu Prague Pride, byla podle něj duchovně infikována „homosexualismem“, a proto je třeba ji očistit prostřednictvím exorcismu. Čtyři představitelé patriarchátu proto provedli především kolem sochy svatého Václava úkony, které by to měly zajistit a které spočívaly ve vykuřování a kropení svěcenou vodou. Účastníci pochodu nesli transparenty s nápisy „Gender ideologie – zničení jedinců i celých národů“ nebo „Obnova rodiny – vzkříšení národa“.
Byzantský katolický patriarchát podle svých webových stránek nemá pod sebou žádného biskupa ani žádnou církev. V současné církvi prý koná prorockou službu a brání pravověrné učení před nebezpečnými herezemi a „synkretismem s duchem pohanství“. Patriarchát byl ustanoven v roce 2011 synodem sedmi biskupů Ukrajinské pravověrné řeckokatolické církve. Patriarchát uvádí, že se skládá „jen z mála lidí“.
Odsuzuje papeže Františka a označuje jej za pseudopapeže. Vadí mu, že se papež nestaví proti „ideologii homosexualismu“ a prosazuje mezináboženský dialog.