Debilů tam bylo podstatně víc, řekla Krnáčová o stavbě tunelu Blanka

Primátorka přitvrzuje

Debilů tam bylo podstatně víc, řekla Krnáčová o stavbě tunelu BlankaAKTUALIZOVÁNO 1
Domov
Echo24
Sdílet:

Pražská primátorka Adriana Krnáčová upravila ve čtvrtek své vyjádření ze začátku týdne, že na tunelu Blanka se podílel asi nějaký debil. Po dnešním jednání, na němž nepadla shoda o dalším postupu dokončení stavby, totiž došla k závěru, že takových debilů muselo být nejméně několik. Primátorka již vyzvala k sestavení parlamentní vyšetřovací komise k tunelu Blanka.

Adriana Krnáčová řekla, že se omlouvá za své předchozí tvrzení, že za stav tunelu Blanka může asi nějaký debil. „Já jsem zjistila, že tam je podstatně více debilů, kteří za to můžou,“ uvedla rozezlená primátorka, ale dodala, že jí takové vyjadřování možná nepřísluší.

„Všechny firmy na sebe vzájemně svalují vinu, to nás ale vůbec nezajímá. Toto překračuje rámec mé trpělivosti,“ dodala.

 

 

Termín otevření Blanky nesdělila, neboť dodavatelé jsou podle ní nespolehliví. „Na konci roku jsme na základě jejich ujištění řekli, že to (otevření) bude v dubnu. A vidíte, jak to dopadlo,“ řekla. Za problémem podle ní stojí „zločinecká spolčení, které chce pravděpodobně z Prahy vytáhnout co nejvíc peněz“.

Čtěte také: Krnáčová k Blance: Kabely projektoval asi nějaký debil

Situaci s tunelem Blanka přirovnala ke kauze utracených miliard za armádní Gripeny. Na rozdíl od této kauzy se však mají okolnosti s problémovým tunelem prošetřit. Krnáčová už pověřila poslance Bronislava Schwarze (za ANO), aby k tunelu Blanka zřídil parlamentní vyšetřovací komisi.

„A do té doby neodejdu z této radnice,“ zdůraznila po dnešním jednání, na kterém se nepodařilo dohodnout s dodavatelem technologické části tunelu, firmou ČKD Praha DIZ na dalším postupu dokončení stavby.

Stavbu tunelu Blanka, kterou zadala někdejší politická garnitura pod vedení primátora Pavla Béma (ODS), provází řada problémů. Město několikrát odložilo termín otevření, který byl původně stanoven na rok 2011. V průběhu let se stavba prodražila minimálně o šest miliard korun. Rozhodčí soud řešil spory Prahy s Metrostavem o miliardové částky. Pokračuje soudní pře se správcem stavby, firmou Inženýring dopravních staveb (IDS). 

Sdílet:

Hlavní zprávy