Spotify proti pirátskému stahování hudby: nabídne českou verzi a domácí interprety
Spotify, služba, která nabízí streamování či podcasting hudby, útočí na český trh. V první řadě nabídne svoji aplikaci v českém jazyce, dále se zaměří na spolupráci s firmami jako O2 a Starbucks. Spotify tím plánuje získat pro legální přehrávání hudby z internetu více uživatelů z Čech. Ti totiž stále dávají přednost pirátskému stahování hudby, píší Hospodářské noviny.
„Chceme dosáhnout většího povědomí pro legálně stahovanou hudbu. Česká republika je trh, na kterém stále pirátské stahování převládá,“ uvedl pro Hospodářské noviny Chris Bevington, ředitel Spotify pro globální partnerství. Taktikou Spotify bude přilákat české zákazníky pomocí spolupráce s některými firmami, současně nabídne více domácích interpretů a na konci léta také spustí českou verzi své aplikaci.
Spolupráce s kavárenským řetězcem Starbucks, výrobcem PlayStationu Sony nebo společností Nike bude probíhat na bázi bonusů k věrnostním kartám nebo jako součást balíčku s jinými službami. Zákazníci operátora O2 pak mají možnost využívat verzi Spotify Premium, která je bez reklam a také nabízí poslech hudby offline, po dobu tří měsíců zdarma.
Chris Bevington dále zdůrazňuje nutnost rozvíjet spolupráci s místními producenty hudebních kapel a interpretů. „Vidíme na všech trzích, jak je katalog domácí hudby pro naše uživatele důležitý,“ dodává.