"Ať už je situace složitá z jakéhokoli důvodu, cítím teď velký tlak na diváky. Zdá se mi, že šéfové filmového průmyslu hodně tlačí na to, aby se do kina vrátily co nejpočetnější davy – aby se celý filmový byznys co nejrychleji ozdravil. Což se ale úplně nedaří, přes všechny ty Barbie, Oppenheimery a další megavěci určené do multiplexů," říká Geoffrey Rush. - K České republice prý cítí zvláštní pouto – a v jeho případě to nejsou jen takové ty řeči ze slušnosti. Mimo jiné dobře zná tuzemský animovaný film, obdivuje tvorbu Jana Švankmajera, setkal se kdysi v Paříži se Ctiborem Turbou a s Bolkem Polívkou, dokáže detailně analyzovat podle svých slov „nekorporátní“ festivalovou grafiku Studia Najbrt… Na závěr festivalu mu celý velký sál v Thermalu zazpíval Happy birthday, protože jeho narozeniny připadají 6. července, a letos je tedy oslavil v Karlových Varech, kde je skoro jako doma. V jednom ze sestřihů z festivalového dění luxuje v Thermalu, svém oblíbeném „betonovém hotelu“, jak mu říká, červený koberec. Do našich nejznámějších lázní se oscarový herec Geoffrey Rush vrátil po dvou letech jako člen hlavní poroty.
Vlevo jako kapitán Barbossa v Pirátech z Karibiku. Klobouk, který Rushovi přinesla kostýmní výtvarnice Penny Roseová při prvních zkouškách, už
nikdy nesundal. Fotografie z filmu Piráti v Karibiku: Na vlnách podivna (2011). - Profimedia
Jako inspektor Javert v Bídnících. Film se natáčel v roce 1997 mimo jiné na zámku v Dobříši, v Praze, Kutné Hoře, Žatci a Vrbnu. - Profimedia
Snímek z velkolepého intimního dramatu Králova řeč, zleva Geoffrey Rush
jako řečový terapeut Lionel Logue, Colin Firth jako král Jiří VI. a Jennifer
Ehleová jako Myrtle Logueová. Snímek měl dvanáct nominací na Oscara, jedna z nich byla pro Geoffreyho Rushe za vedlejší mužskou hereckou roli. - Profimedia
"Ať už je situace složitá z jakéhokoli důvodu, cítím teď velký tlak na diváky. Zdá se mi, že šéfové filmového průmyslu hodně tlačí na to, aby se do kina vrátily co nejpočetnější davy – aby se celý filmový byznys co nejrychleji ozdravil. Což se ale úplně nedaří, přes všechny ty Barbie, Oppenheimery a další megavěci určené do multiplexů," říká Geoffrey Rush. - Michal Čížek