Mercedes-Benz E400: Rychle, komfortně, bezpečně

TEST AUT: MERCEDES BENZ-E400 e

Mercedes-Benz E400: Rychle, komfortně, bezpečně
Vyzkoušeli jsme verzi Mercedes-Benz E400 e, což je nejsilnější varianta čtyřválcového plug-in hybridu. Foto: Mercedes ČR
12
Auto
Sdílet:

Je vítěz ankety Auto roku 2024 v ČR skutečně tak dobrý vůz, aby v drsné konkurenci ostatních novinek získal první místo? Vyzkoušeli jsme verzi Mercedes-Benz E400 e, což je nejsilnější varianta čtyřválcového plug-in hybridu.

Mercedes třídy E je stálice. Konkurence pro BMW řady 5 nebo Audi A6 je na trhu už 75 let. Aktuální šestá generace (W214) je k dispozici ve třech karosářských verzích (sedan, kombi a zvýšené kombi) a vyrábí se od května 2023. K dispozici jsou mildhybridní i plug-in hybridní verze. Základem jsou vznětové a zážehové čtyřválce, i když Mercedes stále nabízí řadové šestiválce.

Nová třída E je snadno rozeznatelná, přitom ctí aktuální styl nových vozů své značky. Sympatické jsou rozměrné proporce sedanu (na délku má 4949 mm a stojí na rozvoru 2961 mm), které vpředu definují skvěle fungující světla Digital Light. U verze 400 e pod přední kapotou pracuje přeplňovaný zážehový dvoulitrový čtyřválec s výkonem 252 koní, pomáhá mu elektromotor o výkonu 129 koní. Výrobce tudíž uvádí celkový výkon 381 koní s tím, že krátkodobě je k dispozici točivý moment až 650 Nm. Při hmotnosti 2265 kg to znamená schopnost pokořit stovku za 5,3 s a maximální rychlost 250 km/h. Dynamika je velmi působivá, stejně tak trakce a nerušivé chování čtyřkolky 4Matic. Spojení s devítistupňovým automatem není co vytknout – v závislosti na režimu převodovka snadno a sebejistě mění rychlostní stupně, a to jen s minimální prodlevou ve specifických situacích.

Výhoda je, že efektně fungující hybridní systém umožňuje dojezd až 110 km čistě na elektřinu. To už je dobrá hodnota, která se dá navíc využívat podle toho, jak se naučíte používat jednotlivé jízdní režimy. Spotřeba může být velmi nízká – až 0,7 litru na 100 km (a kolem 20 kWh elektřiny). V běžném provozu jsme využívali různé režimy, včetně sportovního, který se k charakteru éčka tolik nehodí, ale umí celek výrazně přitvrdit a doprovodit jadrným zvukem turbomotoru. Celková spotřeba po ujetí zhruba 1100 km dosáhla 7,5 litru na 100 km, což je velmi příjemná hodnota.

Interiéru tradičně dominují krásné materiály, špičkové zpracování a evidentní komfort. Dominantou je displej MBUX Superscreen se samostatným displejem pro spolujezdce nebo třeba selfie kamerou pro videokonference apod. Rozepisovat jednotlivé možnosti digitálního světa Mercedesu by bylo nadlouho (podobně jako v případě technologií celé armády bezpečnostních a asistenčních systémů), zmíníme jen to, co nás zaujalo. Například proaktivní hlasový asistent nás několikrát zaskočil, naposled větou, že „bychom měli pracovat na našem vztahu“. Hodně dlouho nás nové auto tak nepobavilo… Každopádně funkce se dá samozřejmě vypnout, stejně jako držení v pruzích nebo akustické varování o překročení rychlosti či velmi výrazné ambientní osvětlení, které mimochodem také reaguje na okolní situaci.

Velmi moderní infotainment nabízí samozřejmě mnohem víc funkcí, než člověk stihne během týdne využít. Ocenili jsme surround soundsystém Burmester se 17 reproduktory, který nabídl skvělý hudební zážitek. A zejména komfort při dlouhém cestování – zdaleka není samozřejmé, že po 900 km vystoupíte z auta a nejste „zlámaní“. Místa je dost pro pět pasažérů, pod víkem kufru je prostor o objemu 370 litrů.

Z dlouhé řady různých paketů zmíníme ještě paket Engineering, který kombinuje velmi komfortní vzduchový podvozek Airmatic s natáčecí zadní nápravou. Velmi dobrý rejd typický pro velké mercedesy se díky možnosti natočit zadní nápravu v úhlu až 4,5° ještě vylepšuje, takže manévrování s pětimetrovým sedanem je skutečně velmi pohodlné a snadné. Samozřejmě pomáhá kamerový systém, a pokud si na to někdo potrpí, je možné nechat auto zaparkovat prakticky samostatně.

Základní Mercedes E 200 s výkonem 227 koní startuje na ceně 1 519 760 Kč, testovaná verze E400 e začíná na 2 029 170 Kč, s příplatky se dostává přes 2,7 milionu. To jistě není málo, ale pravda je, že E400 e je skutečně důstojné a ve všech ohledech skvělé auto, přesně vystihující podstatu pocitu z jízdy vozem značky Mercedes.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články