Mercedes-Benz CLE: Jak má vypadat stylové kupé

MERCEDES-BENZ CLE 300 4MATIC

Mercedes-Benz CLE: Jak má vypadat stylové kupé
Mercedes-Benz CLE: Jak má vypadat stylové kupé Foto: Ondřej Kroutil
10
Auto
Sdílet:

Rovnou na začátku s radostí přiznáváme, že nové CLE je auto, které nás skutečně zaujalo – Mercedes udělal všechno podstatné správně. Sloučil kupé třídy C a E do jednoho auta, které je jednoduše skvělé.

Mercedes-Benz je jednou ze tří velkých německých prémiových značek a její produkty logicky vyvolávají velká očekávání. Nabídka byla v posledních letech už hodně roztažená, až se v ní normální člověk těžko orientoval (podobně jako u BMW). Každopádně Mercedes šel cestou zjednodušení – takže nové CLE nahrazuje kupé třídy C i E, auta, která už se přestala vyrábět. Tento krok oceňujeme.

Nabídka je nyní jasnější: klasická dvoudveřová kupé nově reprezentuje CLE a také sportovní AMG GT, přičemž obě auta jsou k dispozici také jako kabriolety. Doplněním jsou „čtyřdveřová kupé“, a to CLA a také AMG GT v podobném provedení (ve skutečnosti sedan se splývavou zádí, nikoli kupé).

Nabídka verzí a motorizací je odlišena výkonem – základní benzinová 180 má 193 k, verze 200 má 227 k, testovaná 300 přináší celkem 281 k, plug-in hybridní 300 e 333 k, šestiválcová 450 4Matic má celkem 404 k a konečně Mercedes-AMG CLE 53 4Matic+ dosahuje na celkový výkon 472 k. U naftové verze značené jako 220 sedí i výkon, protože má 220 k. Všechny motory kromě plug-in hybridu jsou mild-hybridy. Zjednodušíme to, většinu verzí lze mít s pohonem všech kol, u víc než poloviny je standardem. Co se týče přenosu točivého momentu, práci odvádí devítistupňová automatická převodovka.

Jak luxusní kupé vypadá? Posuďte sami. Jen doplníme, že jsme dlouho nezažili, aby „obyčejná“ verze budila tolik pozornosti jako právě nové CLE. Vypadá velmi sexy a uvnitř se dojem opakuje. Oželeli bychom displej místo přístrojového štítu, ale centrální displej systému MBUX je rychlý, přehledný a není mu co vytknout. Aktivní hlasový asistent občas prohodí nějaký vtípek, někdy dobrý, jindy slabší. Otravné systémy se dají vypnout velmi intuitivně, oceňujeme lištu s haptickými tlačítky na změny různých režimů či úpravu hlasitosti skvělého audia Burgmeister. A sedačky? Opticky nic moc, avšak pohodlné jsou velmi. I vzadu se dá sedět, ale mnohem lepší je držet volant plný tlačítek. Zde už máme trochu chaos, tlačítek je zbytečně moc, většinu vůbec nepotřebujeme.

Mercedes jezdí specificky, komfortně, sebevědomě, bez zbytečného dramatu. Naladění směrem k řidiči i posádce je jedním slovem úžasné – řízení je akorát, brzdy také, CLE si oblékáme jako dobře padnoucí oblek. A jaký je motor? Rád se vytáčí, má na dnešní poměry hodně ryzí zvuk, při otevřených oknech je dokonce slyšet hvízdající turbo, přičemž z výfuku vychází jen decentní projev, jak se na Mercedes sluší a patří. Výkon je zcela dostačující, při hmotnosti 1875 kg stačí výkon 281 k a 400 Nm točivého momentu ke zrychlení na stovku za 6,2 s a maximální rychlost 250 km/h. V praxi překvapivě pružný, chtivý čtyřválec, který nás bavil. A navíc umí být úsporný, a to extrémně – při pohodové jízdě spotřebuje pod 6 litrů na 100 km, dynamické svezení znamená skvělých 9 litrů na 100 km. V tomto ohledu člověk nechápe, jak daleko se vývoj spalovacích motorů dostal, protože to nejsou žádné papírové hodnoty, jež mají nalákat potenciálního kupce, ale realita testu o délce 2400 km.

Po takové jízdě, která se částečně odehrávala ve Vysokých Taurech, člověk zjistí všechno podstatné. Třeba že převodovka je trochu pomalá při podřazování (i ve sportovním režimu) a že podvozek s velkými koly pracuje báječně. A také fakt, že je trochu měkčí, což je příjemné. Jízdní vlastnosti jsou velmi čitelné a pěkně uvolněné. Hmotnosti je tak akorát, aby citlivému uživateli nevadila.

Doplňme ještě, že jsme zatím nezkoušeli verzi AMG – a že se jí už nemůžeme dočkat. Ideální by byl šestiválec (i 450 je v pohodě), ale i čtyřválec je v pořádku. Nejprodávanější verze CLE v podobě 300 4Matic stojí v základu asi 1,5 milionu Kč s DPH, testovaná se dostala lehce přes dva miliony.

Plusy:

Jízdní vlastnosti, motor, spotřeba, styl.

Minusy:

Pomalejší podřazování převodovky, asistenční systémy.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články