Facebook a Instagram zavádí předplatné bez reklam od 310 korun

META A PŘEDPLATNÉ

Facebook a Instagram zavádí předplatné bez reklam od 310 korun
Internetový gigant Meta, který sdružuje platformy jako je Facebook, Instagram nebo WhatsApp, zavádí možnost předplatného pro české uživatele, kteří se chtějí zbavit reklamy a sponzorských příspěvků. Foto: Shutterstock
2
Svět
Sdílet:

Internetový gigant Meta, který sdružuje platformy jako je Facebook, Instagram nebo WhatsApp, zavádí možnost předplatného pro české uživatele, kteří se chtějí zbavit reklamy a sponzorských příspěvků. Za odstranění veškeré reklamy a zamezení sběru osobních dat pro personalizované komerční sdělení z Facebooku a Instagramu uživatelé zaplatí 310,99 nebo 320 korun. Meta se skrze předplatné snaží podřídit Evropské unii, která prosazuje tvrdou regulační politiku a kontroluje, jak velké technologické společnosti zachází a nakládají s osobními údaji uživatelů a cílením reklamy.

Meta zavádí měsíční předplatné pro sociální sítě Facebook a Instagram, kde se uživatelé zbaví reklamy a sběru osobních informací. Uživatel může služby nadále využívat i přesto, že si nezakoupí předplatné. „Pokud se rozhodnete nadále používat naše produkty zdarma, vaše zkušenosti zůstanou stejné – a tyto zkušenosti budou i nadále podporovány nástroji a nastaveními, které jsme vytvořili, aby lidé mohli kontrolovat své reklamy,“ informuje společnost Meta na svém blogu.

Předplatné se pohybuje kolem 245 korun měsíčně pro web a 320 korun pro aplikace pro iOS a Android. Předplatné se bude vztahovat na všechny účty, které jsou propojeny s Facebookem v Centru uživatelských účtů, a to až do 1. března 2024. Poté by měl být každý další účet zpoplatněn částkou 148 či 198 korun.

Meta vybízí k nákupu předplatného sociální sítě Facebook.
Meta vybízí k nákupu předplatného sociální sítě Facebook. Foto: Meta / Facebook

Facebook vás během přihlášení na svůj profil vyzve s tím, že si musíte vybrat jednu z možností. "Zákony ve vašem regionu se mění, a proto zavádíme nové způsoby využití vašich informací v rámci reklam," uvádí sociální síť s odkazem k odběru předplatného. "Aktivujte předplatné a užívejte si Facebook účet bez reklam."

Dále Facebook uvádí, že se začíná na 310,99 korunách, včetně daně. "Vaše informace pak nevyužijeme v rámci reklam."

„Respektujeme ducha a účel těchto evropských předpisů a zavazujeme se je dodržovat,“ uvádí Meta s tím, že své produkty stále nabízí pro všechny zdarma. Musíte ale akceptovat dosavadní praxi Mety, která využívá, sleduje a monitoruje osobní údaje, informace a aktivitu svých uživatelů, což pak používá k přesnějšímu cílení reklamy pro své inzerenty.

Podle tiskového prohlášení technologické společnosti Meta je to především reakce na Evropský regulátor, který zakázal americké internetové společnosti Meta Platforms využívat osobní údaje pro cílenou reklamu ve všech zemích EU a Evropského hospodářského prostoru (EHP). Evropský sbor pro ochranu osobních údajů (EDPB) o tom informoval v tiskové zprávě už dříve.

Zákaz personalizované reklamy uložilo společnosti Meta, která provozuje mimo jiné platformy Facebook a Instagram, nejprve Norsko. To není členem EU, ale řadí se mezi země EHP, jež vedle unijních států a Norska zahrnují Island a Lichtenštejnsko. Rozhodnutí Evropského sboru pro ochranu osobních údajů (EDPB) nařizuje irskému úřadu pro ochranu osobních údajů (DPC), aby do dvou týdnů firmě uložil trvalý zákaz používání této takzvané behaviorální reklamy. Evropské ústředí společnosti Meta sídlí právě v Irsku.

Zákaz takové reklamy, která cílí na uživatele díky sběru jeho osobních údajů, je pro Metu komplikací. Firma se dlouho snahám o omezení této praxe bránila. "Dne 27. října přijal EDPB naléhavé závazné rozhodnutí ... o zákazu zpracovávání osobních údajů pro behaviorální reklamu na právním základě smlouvy a oprávněného zájmu v celém Evropském hospodářském prostoru," uvedl úřad.

Meta odkázala na své dřívější prohlášení, že uživatelům v EU a EHP poskytne možnost vyjádřit souhlas s cílováním reklamy a v listopadu nabídne model předplatného bez reklam tak, aby vyhověla regulačním požadavkům. "Členové EDPB o tomto plánu vědí už několik týdnů a my jsme s nimi už plně spolupracovali, abychom dospěli k uspokojivému výsledku pro všechny strany," uvedl mluvčí společnosti na konci října. "Tento vývoj neoprávněně ignoruje tento pečlivý a důkladný regulační proces."

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články