Nejsem prodavačka strachu, Fiala se dotkl dna a rozděluje společnost. Chceme státní ČEZ a snížit daně
PODCAST
Hostem podcastu Echo Pavla Štrunce byla Alena Schillerová, předsedkyně poslaneckého klubu ANO a bývalá ministryně financí. A mluvilo se o tom, kdo jsou v Česku prodavači strachu. "Výrok pana premiéra je naprosto nedůstojný a rozděluje společnost. Je to právě on, kdo dává našeho předsedu na billboardy s Putinem. Přitom nenajdete v naší minulosti ani současnosti nic proruského," říká Schillerová a tvrdí, že ANO naopak Ukrajinu podpořilo, ale vláda podle ní migrační krizi nezvládla.
Podle Schillerové ANO plánuje snižovat daně, ale pouze za předpokladu, že se podaří znovu nastartovat jejich výběr a omezit šedou ekonomiku, která podle ní roste nejen kvůli zrušení elektronické evidence tržeb. „Zrušení EET je rezignací na boj s šedou ekonomikou. To je pro nás nepřijatelné. Nejdřív nastartujeme výběr daní, EET není jediný nástroj, ale je součástí. Jakmile se to podaří, vytvoříme prostor pro jejich snižování,“ dodává.
Jedním z hlavních bodů hnutí ANO je zajištění dostupné energie prostřednictvím zestátnění ČEZu. „Pro nás je klíčové vykoupit minoritní akcionáře a zajistit státní kontrolu.“ Schillerová zdůraznila, že vláda musí přestat s nepřehlednou energetickou politikou, která brzdí ekonomický růst.
Kompletní audio i videoverzi najdete ZDE.
Sociální sítě jsou podle bývalé ministryně klíčovou součástí komunikace. Sama na TikToku oslovuje zejména mladé, přičemž její obsah je kombinací trendů a politiky. „Jednou tam dám něco odlehčenějšího, co přitáhne pozornost, a příště se zaměřím na politiku. Snažím se to kombinovat," říká Schillerová a komentuje i to, jestli vnímá čínskou sociální síť jako bezpečnostní riziko: "Pokud TikTok používá premiér i členové vlády, kteří mají nejbližší informace z bezpečnostní komunity, tak se my opoziční politici nemáme čeho obávat." Sama ale premiéra na Tik Toku nesleduje, jeho obsah ji prý nebaví.
Zkrácenou verzi pro YouTube najdete zde.
Schillerová považuje TikTok za efektivní nástroj pro komunikaci s mladou generací, který jí umožňuje přenést politické myšlenky netradičním způsobem. Zároveň však zdůrazňuje, že TikTok je jen jedním z kanálů a že ANO připravuje komplexní program zaměřený na mladé voliče. S čím chtějí volby vyhrát? Podívejte se na rozhovor!