Společnost Meta, která vlastní Facebook, propustí dalších 10 000 zaměstnanců
HROMADNÉ PROPOUŠTĚNÍ
Americká internetová společnost Meta Platforms, která je majitelem sociálních sítí Facebook a Instagram či komunikační služby WhatsApp, propustí dalších 10.000 pracovníků. Ve sdělení zaměstnancům to dnes uvedl generální ředitel Mark Zuckerberg. Meta je tak první velkou technologickou firmou ve Spojených státech, která oznámila druhé kolo hromadného propouštění. Akcie podniku v reakci na oznámení výrazně posílily.
Meta už před koncem loňského roku uvedla, že zruší asi 11 000 pracovních míst, což bylo zhruba 13 procent pracovní síly. Bylo to největší propouštění za 18 let, co firma existuje. Na konci loňského roku měl podnik téměř 86.500 zaměstnanců, uvedla agentura Reuters.
"Očekáváme, že snížíme velikost našeho týmu zhruba o 10 000 lidí a zrušíme dalších přibližně 5000 otevřených pozic, na které jsme ještě nepřijali zaměstnance," uvedl Zuckerberg.
Propuštění je součástí širší restrukturalizace společnosti, v jejímž rámci se má zjednodušit organizační struktura, zrušit méně prioritní projekty a snížit počet zaměstnanců. Zuckerbergovou snahou je proměnit rok 2023 v "rok efektivity" a snížit náklady o pět miliard USD (více než 111 miliard Kč).
"Po většinu naší historie jsme rok co rok zažívali silný růst a měli zdroje k investování do mnoha nových produktů. Loňský rok však byl zahanbujícím budíčkem," uvedl Zuckerberg. "Domnívám se, že bychom se měli připravit na možnost, že tato nová ekonomická realita bude pokračovat mnoho let," dodal.
Zhoršující se ekonomická situace přinesla řadu hromadných propouštění v amerických společnostech, od velkých bank jako Goldman Sachs a Morgan Stanley až po velké technologické firmy, včetně společností Amazon a Microsoft. Podle stránek monitorujících propouštění Layoffs.fyi od začátku loňského roku propustil technologický sektor více než 280 000 zaměstnanců, z toho zhruba 40 procent v letošním roce.
Společnost Meta Platforms investuje miliardy dolarů do budování futuristického metaversa. Firma se ale potýká s postpandemickým propadem výdajů na reklamu od společností, které trápí vysoká inflace a růst úrokových sazeb.