Manažerský ideál. To je Volvo S90 B4

TEST AUT: VOLVO

Manažerský ideál. To je Volvo S90 B4
Volvo se svým velkým sedanem S90 ukázalo, že i v prémiovém segmentu je možné koupit za rozumné peníze dostatečně vybavené auto. Foto: Volvo
5
Auto
Jan Blažek
Sdílet:

Volvo se svým velkým sedanem S90 ukázalo, že i v prémiovém segmentu je možné koupit za rozumné peníze dostatečně vybavené auto. Bez tří centimetrů měří pět metrů, je široké téměř 1,8 metru a díky výraznému designu a karoserii působí reprezentativně a majestátně – to je Volvo S90. Přesto nás u testovaného vozu nejvíc zaujala cena. Ta se totiž jen lehoulince přehoupla přes 1,5 milionu, přitom jsme neměli v žádném případě pocit, že sedíme v nějakém holátku. Ba naopak – pro naše potřeby mu nechybělo vůbec nic, dokonce ani prémiový audiosystém Harman/Kardon.

Volvo ukázalo, že i v dnešní době lze na trh dostat prémiový vůz v rozumné specifikaci, která splní požadavky většiny řidičů, přitom se s cenou udržet v rozumných mezích. Ano, jeden a půl milionu není málo, ale v tomto případě jsme měli po dlouhé době v prémiovém segmentu pocit, že dostáváme odpovídající protihodnotu a nic zbytečně nepřeplácíme.

Volvo se svým velkým sedanem S90 ukázalo, že i v prémiovém segmentu je možné koupit za rozumné peníze dostatečně vybavené auto.
Volvo se svým velkým sedanem S90 ukázalo, že i v prémiovém segmentu je možné koupit za rozumné peníze dostatečně vybavené auto. Foto: Volvo

Auto disponovalo všemi důležitými bezpečnostními asistenty, mělo pěkná 18palcová kola, metalický lak, kompletní LED světla včetně hlavních světlometů, vyhřívané čelní sklo, vyhřívaný volant, bezklíčový přístup, kožené čalounění a pěkné dřevěné dekory v interiéru. Fakt, že výbava se rozumně koncentrovala pouze na to podstatné a užitečné, se sympaticky projevuje i při ovládání infotainmentu na displeji 12,3 palce. Nabídky nastavení vozu nejsou přehnaně zahlceny zkratkami a různými systémy, působí přehledně a vždy rychle naleznete, co hledáte. Z bezpečnostních prvků nechybí přednárazový systém, udržování jízdy v pruzích či adaptivní tempomat s funkcí Pilot Assist.

Vzhledem k tomu, že jde o základní benzinovou motorizaci B4, mohou vzniknout pochyby o dostatečné dynamice, když má sedan hmotnost přes 1,8 tuny. Benzinový dvoulitr dosahuje výkonu 145 kW (197 koní) a využívá mildhybridní 48V systém. Elektrický motor má výkon sice jen 10 kW, ale i tak pomáhá autu s rozjezdem a umí i zpětně využívat kinetickou energii. Kromě toho, že je jízda s čtyřválcem velmi kultivovaná, se Volvo také dušuje, jak je toto auto úsporné. Je samozřejmě otázka, jak definovat u takto velkého vozu úspornost, ale naprosto normálními rychlostmi při plynulé jízdě jsme jezdili v zimě za 7,3 litru na 100 km. V letním období by se dalo dostat i pod sedmilitrovou hranici. Pokud se s autem jezdí víc po městě, rychleji a méně vyrovnaně, počítejte se spotřebou kolem 8,5 litru na 100 km. V kombinaci s 60litrovou nádrží má řidič z hlediska dojezdu pocit ne vzdálený naftové motorizaci.

Volvo se svým velkým sedanem S90 ukázalo, že i v prémiovém segmentu je možné koupit za rozumné peníze dostatečně vybavené auto.
Volvo se svým velkým sedanem S90 ukázalo, že i v prémiovém segmentu je možné koupit za rozumné peníze dostatečně vybavené auto. Foto: Volvo

Motor ale zcela vyhoví i po dynamické stránce, a to tím spíš, že rozměrný sedan ani moc nevybízí ke kdovíjak divoké jízdě v zatáčkách. Toto auto naopak nejvíc oceníte při delších přesunech, při nichž mu dálniční tempo nedělá potíže, a neztratí se ani na německém dálnici. Zrychlení na stovku zvládne za 7,9 sekundy, vězte však, že má stejně jako všechna ostatní nová volva omezovač na 180 km/h. I to je možná argument, proč je případná silnější a dražší motorizace trochu zbytečná. Ke komfortnímu charakteru Volva S90 přispívá rovněž osmistupňový automat s velmi jemným řazením. Volvo má rovněž příjemně nastavené odpružení a k pohodové jízdě přispívají i 18palcová kola, která jsou dostatečně velká, aby vypadala důstojně, a přitom mají uspokojivé profilové číslo pneumatik, které poberou kdejakou nerovnost. Řízení je sice trochu odtažitější, ale u takto pojatého „křižníku“ to nijak zvlášť nevadilo.

Co se týká kufru, ten má objem 461 litrů, ale při pohledu do jeho útrob bychom tipovali i víc. Zavazadelník je velmi hluboký, takže možná někteří budou mít skoro až problém dosáhnout na věci, které jsou u opěradel zadních sedaček, stejně tak je zde místy vidět, kde se šetřilo, protože vnitřek kufru postrádá na některých místech čalounění. U testovaného vozu překvapila absence možnosti sklápění zadních sedaček, což bylo asi jediné, co bychom vozu vytkli. Z hlediska místa vpředu i vzadu je Volvo S90 velmi dobrým společníkem.

Plusy:

Příznivá cena, dostatečná výbava, rozumná spotřeba.

Minusy:

Méně přehledná karoserie, horší praktičnost sedanu, sklopná zadní sedadla za příplatek.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články