Manažerský ideál. To je Volvo S90 B4

TEST AUT: VOLVO

Manažerský ideál. To je Volvo S90 B4
Volvo se svým velkým sedanem S90 ukázalo, že i v prémiovém segmentu je možné koupit za rozumné peníze dostatečně vybavené auto. Foto: Volvo
5
Auto
Jan Blažek
Sdílet:

Volvo se svým velkým sedanem S90 ukázalo, že i v prémiovém segmentu je možné koupit za rozumné peníze dostatečně vybavené auto. Bez tří centimetrů měří pět metrů, je široké téměř 1,8 metru a díky výraznému designu a karoserii působí reprezentativně a majestátně – to je Volvo S90. Přesto nás u testovaného vozu nejvíc zaujala cena. Ta se totiž jen lehoulince přehoupla přes 1,5 milionu, přitom jsme neměli v žádném případě pocit, že sedíme v nějakém holátku. Ba naopak – pro naše potřeby mu nechybělo vůbec nic, dokonce ani prémiový audiosystém Harman/Kardon.

Volvo ukázalo, že i v dnešní době lze na trh dostat prémiový vůz v rozumné specifikaci, která splní požadavky většiny řidičů, přitom se s cenou udržet v rozumných mezích. Ano, jeden a půl milionu není málo, ale v tomto případě jsme měli po dlouhé době v prémiovém segmentu pocit, že dostáváme odpovídající protihodnotu a nic zbytečně nepřeplácíme.

Volvo se svým velkým sedanem S90 ukázalo, že i v prémiovém segmentu je možné koupit za rozumné peníze dostatečně vybavené auto.
Volvo se svým velkým sedanem S90 ukázalo, že i v prémiovém segmentu je možné koupit za rozumné peníze dostatečně vybavené auto. Foto: Volvo

Auto disponovalo všemi důležitými bezpečnostními asistenty, mělo pěkná 18palcová kola, metalický lak, kompletní LED světla včetně hlavních světlometů, vyhřívané čelní sklo, vyhřívaný volant, bezklíčový přístup, kožené čalounění a pěkné dřevěné dekory v interiéru. Fakt, že výbava se rozumně koncentrovala pouze na to podstatné a užitečné, se sympaticky projevuje i při ovládání infotainmentu na displeji 12,3 palce. Nabídky nastavení vozu nejsou přehnaně zahlceny zkratkami a různými systémy, působí přehledně a vždy rychle naleznete, co hledáte. Z bezpečnostních prvků nechybí přednárazový systém, udržování jízdy v pruzích či adaptivní tempomat s funkcí Pilot Assist.

Vzhledem k tomu, že jde o základní benzinovou motorizaci B4, mohou vzniknout pochyby o dostatečné dynamice, když má sedan hmotnost přes 1,8 tuny. Benzinový dvoulitr dosahuje výkonu 145 kW (197 koní) a využívá mildhybridní 48V systém. Elektrický motor má výkon sice jen 10 kW, ale i tak pomáhá autu s rozjezdem a umí i zpětně využívat kinetickou energii. Kromě toho, že je jízda s čtyřválcem velmi kultivovaná, se Volvo také dušuje, jak je toto auto úsporné. Je samozřejmě otázka, jak definovat u takto velkého vozu úspornost, ale naprosto normálními rychlostmi při plynulé jízdě jsme jezdili v zimě za 7,3 litru na 100 km. V letním období by se dalo dostat i pod sedmilitrovou hranici. Pokud se s autem jezdí víc po městě, rychleji a méně vyrovnaně, počítejte se spotřebou kolem 8,5 litru na 100 km. V kombinaci s 60litrovou nádrží má řidič z hlediska dojezdu pocit ne vzdálený naftové motorizaci.

Volvo se svým velkým sedanem S90 ukázalo, že i v prémiovém segmentu je možné koupit za rozumné peníze dostatečně vybavené auto.
Volvo se svým velkým sedanem S90 ukázalo, že i v prémiovém segmentu je možné koupit za rozumné peníze dostatečně vybavené auto. Foto: Volvo

Motor ale zcela vyhoví i po dynamické stránce, a to tím spíš, že rozměrný sedan ani moc nevybízí ke kdovíjak divoké jízdě v zatáčkách. Toto auto naopak nejvíc oceníte při delších přesunech, při nichž mu dálniční tempo nedělá potíže, a neztratí se ani na německém dálnici. Zrychlení na stovku zvládne za 7,9 sekundy, vězte však, že má stejně jako všechna ostatní nová volva omezovač na 180 km/h. I to je možná argument, proč je případná silnější a dražší motorizace trochu zbytečná. Ke komfortnímu charakteru Volva S90 přispívá rovněž osmistupňový automat s velmi jemným řazením. Volvo má rovněž příjemně nastavené odpružení a k pohodové jízdě přispívají i 18palcová kola, která jsou dostatečně velká, aby vypadala důstojně, a přitom mají uspokojivé profilové číslo pneumatik, které poberou kdejakou nerovnost. Řízení je sice trochu odtažitější, ale u takto pojatého „křižníku“ to nijak zvlášť nevadilo.

Co se týká kufru, ten má objem 461 litrů, ale při pohledu do jeho útrob bychom tipovali i víc. Zavazadelník je velmi hluboký, takže možná někteří budou mít skoro až problém dosáhnout na věci, které jsou u opěradel zadních sedaček, stejně tak je zde místy vidět, kde se šetřilo, protože vnitřek kufru postrádá na některých místech čalounění. U testovaného vozu překvapila absence možnosti sklápění zadních sedaček, což bylo asi jediné, co bychom vozu vytkli. Z hlediska místa vpředu i vzadu je Volvo S90 velmi dobrým společníkem.

Plusy:

Příznivá cena, dostatečná výbava, rozumná spotřeba.

Minusy:

Méně přehledná karoserie, horší praktičnost sedanu, sklopná zadní sedadla za příplatek.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Dva předvolební trháky

KOMENTÁŘ

Když se podíváte na předvolební průzkumy, vidíte na nich, že hegemonem je ANO, nicméně dlouhodobě sice ne moc, ale nepochybně ztrácí na Okamurovu SPD. Pro STAN ...

00:07

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články