Krizový systém zachraňuje. Ten od O2 funguje už deset let
KRIZOVÝ SYSTÉM
Počet uživatelů krizové informační služby O2 se za poslední tři roky zvýšil o 40 procent. Systém pod označením KISS (Krizový informační a svolávací systém), který pomáhá státní správě, záchranným složkám či firmám, jen vloni pomohl při řešení 18 tisíc incidentů. Celkem za deset let fungování varoval nebo informoval v rámci 90 000 případů ohrožení. O2 to uvedla v tiskové zprávě.
Krizový informační a svolávací systém od O2 prostřednictvím mobilní sítě varuje před nebezpečím, pomáhá záchranářům dostat se rychle k lidem v ohrožení života nebo třeba okamžitě svolá krizový tým. Informace se přitom dostanou na všechny mobilní telefony v daném místě nebo na mobily podle předem stanoveného scénáře. Systém také dokáže rozesílat emaily nebo uskutečnit automatický telefonát se stejným varovným obsahem.
„O2 KISS dokáže pomoci v případě ohrožení střelcem nebo násilníkem, svolává krizové štáby, pomáhá při vyhlašování a řízení traumaplánů, při nehodách nebo jiných mimořádných situacích. Právě v takových chvílích je rychlost a spolehlivost komunikace rozhodující a každá sekunda se počítá. Díky předem stanoveným scénářům oslovuje a v jeden moment informuje desítky i stovky lidí najednou a pomáhá tak řídit a zvládat mimořádné situace centralizovaně,“ uvedl obchodní ředitel O2 Tomáš Linhart.
Už od roku 2018 aktivně využívají tento systém například ve Fakultní nemocnici Plzeň, kde s jeho pomocí svolávají odborné zdravotnické týmy, krizové štáby, bezpečnostní týmy a důležitou roli hraje také při oslovování definovaných skupin zaměstnanců i dalších externích subjektů.
„Tento systém pomohl za 6 let, co ho využíváme, už mnoha pacientům a pomohl efektivně a okamžitě řešit desítky krizových a mimořádných situací. Jeho nespornou výhodou je, že je uživatelsky velmi jednoduchý, dá se spustit prakticky odkudkoli a hlavně – lze jednoduše přizpůsobit na nejrůznější potřeby a situace, které se i u nás v čase mění a vyvíjejí. Systém nám vytváří podmínky jak pro řešení standardních provozních situací, tak podmínky pro adekvátní reakci na mimořádné události a krizové situace. Díky tomu jsme schopni se ještě lépe postarat o naše pacienty, návštěvníky a zaměstnance,“ doplňuje vedoucí oddělení krizového managmentu FN Plzeň Miloslav Beneš.
Díky tomu, že je systém KISS vystavěný přímo na páteřní síti O2, je doba odezvy v případě spuštění scénáře minimální. To komunikaci dělá nejen rychlou, ale především maximálně bezpečnou a dostupnou.
Za dobu svého fungování Krizový informační a svolávací systém od O2 rozeslal více než 6,25 milionu SMS a provedl 575 000 volání.
Zájem o KISS se v posledních týdnech, i vzhledem k událostem, které otevřely debatu o ochraně měkkých cílů a včasném varování ohrožených lidí, zvýšil. Firma jej proto chce nabídnout i státu a jeho organizacím jako systémové řešení.