Od tří ráno ve frontě. Mánie kolem „dubajské čokolády“ z TikToku zasáhla Německo

ČOKOLÁDOVÁ HOREČKA

Od tří ráno ve frontě. Mánie kolem „dubajské čokolády“ z TikToku zasáhla Německo
Dubajská čokoláda. Foto: Shutterstock
1
Svět
Sdílet:

V Berlíně v poslední době propukla nebývalá mánie kolem limitované edice čokolády známé jako „dubajská čokoláda“ od výrobce Lindt. Lidé se shromažďují před obchody za chladného počasí už od brzkých ranních hodin, aby si zajistili alespoň jednu z těchto tabulek. Wael, 22letý zdravotník, byl před jednou z takových prodejen první ve frontě už ve 3:14 ráno. Moje místo je nedocenitelné. Dělám to z lásky,“ řekl deníku Bild, když odmítl i nabídku 15 eur za přenechání místa.

Popularita této čokolády, která se v Německu prodává za 14,99 eur za 150 gramů, vychází ze sociálních sítí, zejména TikToku. Video, na kterém čokoláda praská a odhaluje krémovou pistáciovou náplň, se stalo virálním, a od té doby roste zájem. „Vůbec nevím, jak čokoláda chutná, ale chci ji prodat dál,“ přiznal jeden z čekajících.

Další z čekajících, 19letý Kerem, vysvětlil, že každý zákazník smí koupit jen jednu tabulku, přičemž tabulky s nižším pořadovým číslem mohou na internetu dosahovat až 500 eur. „Ale abych byl upřímný, také bych rád ochutnal,“ dodal. Pro někoho je ale čokoláda více než investice – například Natacha Zajecová ji chce použít na své firemní degustace vín se sladkostmi.

Fronta před berlínským obchodem se protahovala do délky. V 8:56, hodinu před otevřením, se počet čekajících přesáhl 100, což znamenalo, že mnozí zůstali bez čokolády, jelikož obchod měl k dispozici pouze 100 tabulek.

Dubajská čokoláda

Trend „dubajské čokolády“ vznikl jako součást širšího boomu luxusních a extravagantních zážitků a produktů, které jsou spojeny s Dubají a celkově se Středním východem. Dubaj se dlouhodobě profiluje jako centrum luxusu, ať už jde o architekturu, módu, turistiku či gastronomii. Z toho přirozeně vyplynul i zájem o jedinečné a prémiové potraviny, mezi které se čokoláda řadí.

Dubajská čokoláda často obsahuje netradiční a velmi drahé přísady, jako je šafrán, jedlé zlato, perly nebo exotické koření. Tyto ingredience podtrhují pocit výjimečnosti a exkluzivity. Velký důraz se klade na vzhled – čokoláda je často balena v ručně vyráběných krabičkách s orientálními motivy nebo zlatými a stříbrnými detaily. Balení je promyšlené do posledního detailu, aby umocnilo dojem luxusu.

Dubajská čokoláda se také může pyšnit kombinacemi chutí, které jsou netradiční a obohacené o přísady typické pro region – například růžovou vodu, kardamom, datle nebo pistácie. I výrobky a jejich design často odrážejí arabskou kulturu a tradice, například prostřednictvím kaligrafie, arabesek a dalších dekorativních prvků.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články