Jde to. Harlejáři zatlačili na Harley-Davidson. Ten se kaje a ustoupil od své „woke“ firemní politiky

HARLEY-DAVIDSON A „WOKE“ KULTURA

Jde to. Harlejáři zatlačili na Harley-Davidson. Ten se kaje a ustoupil od své „woke“ firemní politiky
V prohlášení se rovněž uvádí, že Harley-Davidson přehodnocuje iniciativy v oblasti školení zaměstnanců a sponzoringu a zároveň se znovu zaměřuje na své nejvěrnější zákazníky. „Jako spotřebitelská značka se zaměříme výhradně na rozvoj motocyklového sportu a udržení naší věrné jezdecké komunity, a to vedle podpory, kterou již nyní poskytujeme pracovníkům první pomoci, aktivním členům armády a veteránům.“ Foto: Shutterstock
1
Svět
Sdílet:

Americká společnost Harley-Davidson, jeden z předních světových výrobců motocyklů a motocyklového příslušenství, v pondělí vydala prohlášení, v němž se vzdala progresivistických opatření DEI a dalších kontroverzních „woke“ iniciativ společnosti a to v důsledku sílícího tlaku ze strany dlouholetých věrných harlejářů a jejich rozhořčování na sociálních sítích. Na 1800 zaměstnanců společnosti muselo absolvovat virtuální školení o tom, jak se stát přáteli LGBTQ+ a muži mohli volně chodit na dámské toalety. Harley-Davidson tvrdí, že byl z protestů zarmoucen a tedy zajel zpět. Motorkáři ale požadují ještě rezignaci ředitele. Z progresivistického směru zařadil nedávno zpátečku i výrobce traktorů John Deere.

Harley-Davidson, jak připomíná Fox News, léta čelil stížnostem dlouholetých zákazníků, včetně zarytých motorkářů, kteří tvrdili, že je společnost se sídlem v Milwaukee „využila“ k vybudování své „tvrďácké“ značky, a pak je opustila, když se popularita motocyklu rozšířila mezi další skupiny jezdců.

DEI neboli Diversity, Equity, Inclusion, v překladu Diverzita, Rovnost, Inkluze, jsou organizační rámce, jejichž cílem má být podpora údajně spravedlivého zacházení se všemi lidmi, nehledě na jejich rasu, původ, vyznání, sexualitu, pohlaví, gender atd., jejich součástí je tedy i podpora různých menšin.
Mezi často kritizované části snah a politik v duchu DEI patří například kvóty na zaměstnance, které se řídí právě dle výše zmíněných kritérií a nejčastěji se uplatňují v korporátních firmách. Známé jsou také tzv. „diversity trainings“, tedy druhy firemního školení, která mají za cíl naučit zaměstnance mít mezi sebou pozitivní vztahy a eliminovat mezi nimi údajné předsudky a diskriminaci.

„Pro naše podnikání je zásadní, abychom najímali a udržovali u sebe ty nejlepší talenty a aby se všichni zaměstnanci cítili vítáni,“ je uvedené v prohlášení. „Vzhledem k tomu jsme od dubna 2024 neprovozovali funkci DEI a nemáme ji ani dnes. Nemáme kvóty pro přijímání zaměstnanců a již nemáme cíle v oblasti výdajů na diverzitu dodavatelů.“

V prohlášení se rovněž uvádí, že Harley-Davidson přehodnocuje iniciativy v oblasti školení zaměstnanců a sponzoringu a zároveň se znovu zaměřuje na své nejvěrnější zákazníky. „Jako spotřebitelská značka se zaměříme výhradně na rozvoj motocyklového sportu a udržení naší věrné jezdecké komunity, a to vedle podpory, kterou již nyní poskytujeme pracovníkům záchranných složek, aktivním členům armády a veteránům.“

Jedním z nejhlasitějších kritiků společnosti na sociálních sítích, který na tyto součásti firemní politiky začal upozorňovat, byl známý americký konzervativní aktivista a politický komentátor Robby Starbuck. Ten v červenci na síti X v jednom svém příspěvku rozebral několik „woke“ interních zásad, které firma v rámci DEI dodržovala. Podle Starbucka například 1 800 zaměstnanců společnosti muselo absolvovat virtuální školení o tom, jak se stát přáteli LGBTQ+. Dále společnost uplatňovala v rámci „zákona o rovnosti“ také to, že mužům byl umožněn vstup na dívčí toalety a do dívčích šaten. Některé zaměstnance z řad bílých mužů údajně též firma poslala na školení o diverzitě zaměřené výhradně právě na bílé muže.

Samotná společnost Harley-Davidson v reakci na hlasy ze sociálních sítí ve svém prohlášení uvedla, že byla „zarmoucena negativitou na sociálních sítích v posledních několika týdnech, jejímž cílem bylo rozdělit komunitu Harley-Davidson“.

K prohlášení se vyjádřili už i někteří dlouhodobí zákazníci a podporovatelé značky. „Myslím, že je to skvělé. Ale v první řadě k tomu, co bylo, vůbec nemělo dojít,“ řekl kupříkladu pro Fox News Jesse Clay, bývalý příslušník amerického námořnictva a dlouholetý jezdec na Harley-Davidson z Colorada. „Uvidíme, co se skutečně stane,“ dodal. Samotný Starbuck a mnozí další z řad podporovatelů značky sice ohlášené změny vítají, nicméně i tak nadále volají po odvolání současného šéfa firmy Jochena Zeitze. „V jeho elitních společenských kruzích nebude tento krok populární. Do jeho světa motorkáři nepatří. To prohlášení zní jako rozhodnutí představenstva, a ne jeho rozhodnutí. Překvapilo by mě, kdyby mu to nevadilo,“ uvedl pro Fox Starbuck.

Jak připomíná americký The Hill, Harley-Davidson není jedinou velkou americkou firmou, která v poslední době ustoupila od DEI. Kupříkladu jeden ze světově největších strojírenských koncernů zaměřených na výrobu zemědělské techniky John Deere minulý měsíc oznámil, že již nebude sponzorovat ani se podílet na akcích zaměřených na „sociální a kulturní povědomí“.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články