Výrazně podražila vejce, mandle, rozinky.... Milovníci velikonočního pečení si letos připlatí

CENY POTRAVIN

Výrazně podražila vejce, mandle, rozinky.... Milovníci velikonočního pečení si letos připlatí
Balík surovin na velikonoční pečení letos zdražil o 13 procent. Foto: Shutterstock
1
Domov
Echo24
Sdílet:

Balík základních surovin na velikonoční pečení letos stojí v průměru 175,2 koruny, o 13 procent více než loni. Zdražila zejména vejce a vanilkový cukr, přičemž vejce o 57 procent a vanilkový cukr o 66 procent. Vyplývá to z analýzy akčních letáků sedmi největších obchodních řetězců v Česku od společnosti Česká distribuční. Ceny Česká distribuční zjišťovala na přelomu března a dubna.

"Milovníci pečení si za většinu surovin bohužel budou muset připlatit. Vejce, která jsou jednou z nepostradatelných položek na seznamu, meziročně zdražila takřka o 60 procent," uvedl manažer marketingu a komunikace v České distribuční Jaroslav Staněk.

Balení deseti vajec velikosti M v akcích podle analýzy vyjde v průměru na 45,18 koruny, sáček vanilkového cukru na 4,36 Kč. Meziročně o třetinu více - tedy 23,24 koruny - stojí 100 gramů mandlí, o 22 procent na 10,43 koruny zdražilo stejné množství rozinek. Nárůst o 11 procent na 16,41 koruny analýza uvádí u kilogramu pšeničné polohrubé mouky a zvýšení o osm procent na 47,57 koruny u 250gramové kostky másla.

Naopak levnější než loni jsou cukr krupice, polotučné mléko a prášek do pečiva. Kilogram cukru krupice stojí o 34 procent méně, v průměru 13,57 koruny. Na litru polotučného mléka lidé ušetří pětinu a na prášku do pečiva 15 procent, přičemž mléko v akcích stojí 12,07 koruny a prášek do pečiva 2,36 koruny.

Průměrné náklady na jednoho velikonočního beránka podle analýzy činí 57,66 koruny, což je o 16 procent více než loni. Příprava mazance se prodraží o pětinu na 81,27 koruny. Suroviny na velikonoční pečení řetězce podle analýzy nabízí s průměrnou slevou 24 procent.

Společnost Česká distribuční patří pod skupinu Vltava Labe Media. Do poštovních schránek doručuje zásilky, reklamní tiskoviny nebo drobné reklamní předměty. Uvádí o sobě, že ročně rozveze asi 1,6 miliardy letáků, čímž týdně osloví zhruba 4,1 milionu domácností.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Jako bychom se všichni nastěhovali do letištní haly. Charles Taylor o ztrátě kořenů

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články