Bartoš brání digitalizaci stavebního řízení: úředníci označují funkční věci za chyby

STAVEBNÍ ŘÍZENÍ

Bartoš brání digitalizaci stavebního řízení: úředníci označují funkční věci za chyby
Šéf Pirátů a ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš. Foto: Michal Čížek
2
Domov
Echo24
Sdílet:

V Informačním systému stavebního řízení využívaném úředníky se podle ministra pro místní rozvoj Ivana Bartoše (Piráti) často jako chyby označují i věci, které jen fungují jinak. "Neznamená to ale, že v systému žádné chyby nejsou," uvedl na sociální síti X. Některé funkce, se kterými mají úředníci problémy - jako například vyhledávání žádostí - se budou podle Bartoše postupně vylepšovat. Úředníci a stavebníci nové systémy stavebního řízení kritizují od jejich spuštění 1. července. Chybí podle nich funkce, které měly předchozí programy využívané úřady. Úředníci také upozorňují na chyby, které někdy zcela znemožní odeslání dokumentu.

Bartoš čtvrtečním příspěvkem reagoval na vyjádření jihlavského magistrátu. Podle radnice nový program například neříká, jestli bylo vyřízení žádosti klientovi opravdu doručeno. Za chybu také úřad považuje, že systém ukazuje žádosti z celé České republiky a chybí v něm sofistikovaný systém vyhledávání. Podle ministra se dokumenty od spuštění systému doručovaly, i když o tom nebylo potvrzení. "Na začátku srpna jsme ho pro všechna nová odeslání doplnili," sdělil.

SOUVISÍ: Bartošova digitalizace vykazuje „závažné chyby.“ Senát doporučuje, aby věc převzal krizový manažer

Zobrazování žádostí z celé země je podle Bartoše záměrně. "Aby se například dotčené orgány mohly odkudkoli vyjadřovat k řízením, která spadají pod Dopravní a energetický stavební úřad," uvedl. "Aby se nic nepřehlédlo, dodali jsme hned druhý týden v červenci záložku 'Můj úřad'. V té se zobrazují jen ty záměry, které patří úřadu přihlášeného uživatele," doplnil Bartoš. Vyhledávání podle ministra zatím není ideální, ale funguje a bude se zlepšovat.

Bartoš nyní pravidelně jedná se zástupci obcí, stavebníků a projektantů, kteří dříve vyjádřili obavy z nefunkčních systémů. Do konce srpna jim slíbil nápravu některých základních funkcí. Tento týden ministr sdělil, že z jejich požadavků chybí dodat možnost nahlížení do spisů a ztotožňování osob s jiným než českým občanstvím. Doplnění nejdůležitějších částí automatizace, tedy například některých šablon, je ale podle Bartoše na dobré cestě.

Ministerstvo pro místní rozvoj vydalo minulý týden aktualizaci systémů a některé chybějící funkce již doplnilo. Podle úřadů městských částí se práce v systémech po aktualizaci zlepšila, stále ale vykazoval nedostatky a spíše úředníkům práci komplikoval, než usnadňoval. Předseda Svazu měst a obcí František Lukl řekl, že pokud systémy nebudou dostatečně funkční v horizontu dní, bude svaz požadovat návrat k používání původního systému, a to alespoň do doby, než se ty nové dostatečně upraví. Bartoš se má setkat se zástupci svazu a dalšími subjekty jako například Sdružením tajemníků městských a obecních úřadů ČR 27. srpna.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články