Státní zastupci převzali trestní oznámení na resort dopravy. Nevíme o tom, řekl náměstek

Spor s ministerstvem dopravy

Státní zastupci převzali trestní oznámení na resort dopravy. Nevíme o tom, řekl náměstekNOVÉ
Ilustrační snímek Foto:

FOTO: Shutterstock

1
Domov
Echo24
Sdílet:

Pražské Vrchní státní zastupitelství podstoupilo trestní oznámení na ministerstvo dopravy městskému státnímu zastupitelství. Konkrétně jde o podezření z maření výkonu úředního rozhodnutí a porušení povinnosti při správě cizího majetku v souvislosti s veřejnou zakázkou na provozovatele mýtného. Na trestní oznámení přišla řeč i při jednání s poslanců kontrolního výboru s náměstkem ministra dopravy Jakubem Kopřivou, ten o tom ale nevěděl, informuje server Česká justice.

Poslance zajímal stav mýtného tendru, který by mělo mít nově na starost konsorcium Czech Toll / Sky Toll. Ten nahradí dosavadního provozovatele, společnost Kapsch. „My v zásadě můžeme zahájit provoz nového mýtného systému k 1. prosinci letošního roku, v rozsahu stávající zpoplatněné sítě. Pokud se jedná o silnice I. tříd, tak ty k lednu 2020,“ řekl Kopřiva poslancům už minulý týden.

Debata se pak ale stočila i k trestnímu oznámení, které bylo na ministerstvo podáno před Vánoci. Překvapený Kopřiva ale uvedl, že o žádném takovém se na ministerstvu dopravy dosud vůbec nevědělo a ani jeho zástupci ještě nebyli vyzváni k podání vysvětlení.

„V souvislosti s tímto tendrem jsem na výsleších strávil 300 hodin. Víme o tom, že bylo podáno trestní oznámení na členy rozkladové komise ÚOHS. Ale o tom, že by bylo podáno nové trestní oznámení na ministerstvo, tak prozatím opravdu nevím,“ řekl poslancům Kopřiva.

Ekonomický deník uvádí, že trestní oznámení, které bylo směřováno na podatelnu Vrchního státního zastupitelství v Praze, bylo postoupeno na Městské státní zastupitelství v Praze.

Stát doufá v součinnost

Kapsch se v dodatcích uzavřených ke smlouvě se státem zavázal poskytnout součinnost v rozsahu, v jakém o ni ministerstvo požádá. Pokud by Kapsch součinnost neposkytl, kromě sankce by mu hrozila odpovědnost za škodu vzniklou státu. „Ta škoda by byla minimálně ve výši toho, kolik bude stát záložní řešení,“ řekl před časem Kopřiva.

Ministerstvo už Kapschi poslalo příslušnou výzvu s popisem toho, jakou součinnost od firmy chce. „Zatím formální odpověď nemáme. Byla nějaká jednání na pracovní úrovni, kdy se zdálo, že to tak jednoduché nebude, tu součinnost získat, ale je třeba zodpovědně říct, že formální odpověď ještě nemáme. Očekávám ji každým dnem,“ dodal minulý týden Kopřiva.

Rakouská firma uznala, že povinná součinnost při přechodu na nový systém je součástí dodatků smlouvy z roku 2016, přičemž pochybnosti o jeho součinnosti vyloučila. „Ujišťujeme, že Kapsch je připraven plně dostát svým závazkům. Plnou součinnost při přechodu stávajícího mýtného systému na nový samozřejmě poskytneme a podle potřeby i zrealizujeme,“ řekl šéf Kapsche Karel Feix. Dodal, že žádné zásadní komplikace při jednáních o součinnosti nespatřuje.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Čtěte také: Chybujícím žalobcům hrozí kárné žaloby jen minimálně. Za tři roky jich padlo 25

Evropská auditní mise začala zkoumat dokumenty k Babišovu střetu zájmů

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články