Kapsch končí, nahradí ho Skytoll. Ministerstvo vybralo provozovatele mýta

provozovatel mýta

Kapsch končí, nahradí ho Skytoll. Ministerstvo vybralo provozovatele mýtaAKTUALIZUJEME
Dan Ťok Foto:

Foto: Jan Zatorsky

1
Domov
Echo24
Sdílet:

Provozovatelem mýta bude od roku 2020 konsorcium Skytoll a Czechtoll. Společnost nabídla cenu 10,75 miliard korun. Nabídka byla podle ministerstva dopravy, které provozování mýta ve středu projednávalo, cenově nejvýhodnější. Konsorcium porazilo dosavadního provozovatele mýtného systému, společnost Kapsch. Informaci přinesl server lidovky.cz.

Informaci serveru potvrdil ministr dopravy Dan Ťok. „Ano, je to CzechToll,“ řekl ministr. Na tiskové konferenci Ťok upřesnil detaily k plánovanému kontraktu. Nový provozovatel má výběr mýta za nabídnutou cenu vybudovat nový systém a deset let ho provozovat. Náklady státu klesnou podle ministra o více než polovinu. „Minulému provozovateli stát za 10 let zaplatil zhruba 24 miliard,“ řekl Dan Ťok. Nový provozovatel má navíc obsluhovat o 900 km delší úsek, než tomu bylo v minulosti.

Celý tendr nyní přezkoumává ÚOHS, ministerstvo proto dle ministra prozatím nemůže s konsorciem uzavřít smlouvu. Zároveň lze očekávat, že neúspěšní uchazeči podají proti výběru nejvýhodnější nabídky námitky. „Pokud nebude zadávací řízení zrušeno, očekáváme na podzim podepsání smlouvy tak, aby měl nový provozovatel 14 měsíců na přípravu a následné převzetí systému elektronického mýta,“ dodal ministr dopravy.

Ťok si je jistý, že tendr na mýtné byl vypsán dobře. „Teď určitě budeme čelit protestům a napadání. Já doufám, že se nám podaří to udržet. Věřím tomu, že to dotáhneme do konce,“ řekl. Ministerstvo dopravy vypsalo tendr na provozovatele mýtného systému po roce 2019 loni v červnu v parametrech požadovaných vládou. Zúčastnily se celkem čtyři subjekty – současný provozovatel Kapsch, , maďarský National Toll Payment Services a německá T-Systems.

Vítěz výběrového řízení nabídl využití odlišné technologie než její předchůdce. Skytoll zajistí výběr mýta prostřednictvím satelitní technologie, dosud byly využívány mikrovlnné brány společnosti Kapsch.

Slovenský SkyToll spravuje mýto na Slovensku, česká společnost CzechToll patří do skupiny PPF miliardáře Petra Kellnera. Předpokládaný výnos mýta na dálnicích a vybraných silnicích první třídy by se měl pohybovat okolo 140 až 150 miliard za deset let.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články