Kvůli Libeňskému mostu budou padat hlavy

Zavřený Libeňský most

Kvůli Libeňskému mostu budou padat hlavyNOVÉ
Uzavřený Libeňský most Foto:

FOTO: Marek Viet Tran

1
Domov
Sdílet:

Správce pražských mostů TSK vybral firmu pro provizorní zabezpečení Libeňského mostu. Další dohru ale bude mít jeho bleskové uzavření i špatný stav. Budou totiž padat hlavy v TSK, jež spadá pod pražský magistrát. Kvůli havarijnímu stavu byl provoz aut a tramvají po Libeňského mostu zastaven minulý pátek. Stále není jasné, kdy se provoz na most vrátí.

Už v pátek se měla sejít dozorčí rada TSK, jež měla podle dřívějších informací odvolat některé členy představenstva. V týdnu to naznačili pražský radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD) i šéf magistrátního výboru pro dopravu a pražský zastupitel Matěj Stropnický (SZ/Trojkoalice). Dozorčí rada se ale nesešla, uvedla pro Echo24 mluvčí TSK Barbora Lišková. Sám Dolínek osobní odpovědnost odmítá.

Firma SMP CZ začne s pracemi okamžitě a místo opraví do 30 dnů, řekla Lišková. Firma podepře rámový most, který je na libeňské straně, a další konstrukce na holešovické straně soumostí. Po opravách, které by měly trvat maximálně 30 dní, statik zváží, zda bude možné obnovit dopravu na mostě.

Libeňský most byl v minulém týdnu přeřazen do kategorie mostů v havarijním stavu. TSK a vedení Prahy zakázaly vjezd vozidel nad pět tun a zastavily také provoz MHD. Jak dlouho bude most zavřený, není jasné. Stejně tak není jasné, kdy bude most z roku 1928 definitivně opraven.

TSK v minulosti připravovala zbourání mostu a výstavbu nového. Zastupitelé to v roce 2016 odmítli a vybrali variantu rekonstrukce. Teď město čeká na rozhodnutí ministerstva kultury, zda je most památkou, a rekonstrukci tak nemůže zahájit.

Ministerstvo kultury ale tvrdí, že nezbytnou údržbu i stavební či technické zásahy směřující ke stabilizaci Libeňského mostu je možné provádět i během posuzování jeho případné památkové ochrany. „Libeňský most se ve špatném stavebně technickém stavu nachází v důsledku dlouhodobé absence adekvátní údržby v trvání desítek let a řízení o prohlášení věci za kulturní památku nemá na tento stav žádný vliv,“ uvedlo minulý týden ministerstvo. V havarijním stavu je navíc jen část libeňského soumostí na břehu směrem k Palmovce, nikoliv samotný most přes Vltavu.

Od roku 1928, kdy byl most uveden do provozu, nebyla ani jednou opravena jeho nosná konstrukce. Autory Libeňského mostu jsou architekt Pavel Janák a konstruktér František Mencl.

Kvůli současnému uzavření Libeňského mostu a Zenklovy ulice pražský dopravní podnik upraví hromadnou dopravu. Od pondělí 29. ledna bude zavedena autobusová linka X25, která pojede mezi Palmovkou a Libeňským mostem. K druhému konci Libeňského mostu na holešovické straně bude jezdit minibus X156, který se bude nově obracet až před prvním mostním obloukem, kam bude posunuta zastávka Maniny. Linka X156 jezdí z Nádraží Holešovice, přes zastávky U Vody, Přívozní, Maniny, Tusarova, Dělnická, Maniny, odkud se vrací zpět na Nádraží Holešovice.

Libeňský most je dlouhodobě ve velmi špatném stavu. Vedení města sklidilo za situaci kritiku. Opozičním zastupitelé z TOP 09 a ODS se pokusili o stavu Libeňského i ostatních pražských mostů jednat na čtvrtečním zastupitelstvu. Nepodařilo se jim ale tuto problematiku prosadit na program jednání.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Čtěte dále: Kdo je zodpovědný za stav Libeňského mostu? „Těžko říct,“ říká Dolínek

Kdy se vrátí auta a tramvaje na Libeňský most? Možná až za osm let

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články