Vrcholná třída v podání čtyř kruhů. To je Audi S8

AUTOTEST AUDI S8

Vrcholná třída v podání čtyř kruhů. To je Audi S8
Značka Audi se během posledních let výrazně posunula. Foto: Audi
12
Auto
Sdílet:

Značka Audi se během posledních let výrazně posunula. Nabízí širokou paletu fajnových modelů, z nichž si vybere jistě každý. Například pokud se cítíte jako ředitel zeměkoule (nebo máte prostě jen rádi vrcholný luxus), nechte se svést novou S8. Je jednoznačně opojná.

Současná generace nejvyšší třídy od Audi se prodává pod označením D5 od roku 2017. Celkově jde o čtvrtou generaci modelu A8, který v roce 1994 nahradil model Audi V8. A aktuálně nejsilnější verzí, nabízenou na trhu na kratším i prodlouženém rozvoru (L), je Audi S8. Ve zkratce se o ní dá říci, že je to splněná představa o elegantním, tvarově nepodbízivém, konzervativním sedanu.

Jedinečnou záležitostí vrcholné S8 je rozhodně motor – a skutečným potěšením je zjištění, že Audi stále nabízí zážehový osmiválec V8. Sametová jednotka se dvěma turbodmychadly nabízí z objemu 4 litrů celkový výkon 571 koní při 6000 otáčkách a brutálních 800 Nm točivého momentu v rozmezí 2050 až 4500 otáček. I při hmotnosti 2305 kg bez řidiče to znamená dynamické schopnosti srovnatelné se superauty – zrychlení na stovku zabere pouhých 3,8 sekundy a maximální rychlost je v základu limitována na 250 km/h.

Motor je skutečně hladký a kultivovaný – jeho oživení startovacím tlačítkem znamená nejdřív vzdálené zahřmění do výfukové soustavy a následné uklidnění. Přesunujeme masivní páku do polohy D a vyrážíme. Pohyb je tak samozřejmý, až to člověka podvědomě uklidňuje. Je asi jasné, že zrychlení v jakémkoli režimu je ohromující, stejně jako pružná síla velkého motoru. Netřeba dodávat, že stejně sebevědomá je i osmistupňová převodovka tiptronic, jíž spojení s velkým motorem svědčí. Řadí předvídatelně, logicky a rozhodně ne zbytečně. Stálý pohon všech kol přináší úžasnou úroveň trakce, snad nikdy jsme nezaznamenali jakékoli zaváhání. Pětiprvkové zavěšení vpředu i vzadu pracuje se vzduchovým podvozkem, který zejména v komfortním režimu dokonale žehlí všechny nerovnosti pod koly. Celý vůz je zkrátka jen poklidně přeplouvá, bez jakéhokoli rušení. A vy můžete zpoza volantu doslova vládnout světu.

Audi je proslulé kvalitou interiéru. Vnitřek S8 je jako vykovaný z jednoho kusu a současně nabízí pestré materiály nejvyšší kvality. Vlastně vás uchvátí už jen vůně kůže a celková atmosféra digitálního interiéru. Multifunkční displej má skvělou grafiku i možnosti zobrazení, středový ovládací panel s haptickou odezvou a ultrarychlou reakcí na navigační pokyny (můžete psát jednotlivá písmena prstem rychle přes sebe, i tak je systém spolehlivě rozezná) se ovládá přirozeně a nevyžaduje zvyk. A pak to skvělé audio…

Sedadla jsou přesně taková, jaká lze čekat – můžete ujet klidně tisíc kilometrů a stále si budete hovět v pohodlí. To samozřejmě platí i vzadu, a to i v krátké verzi. A pak je tu 505 litrů využitelného zavazadlového prostoru.

Audi S8 je prošpikováno dlouhou řadou technologií, přičemž o většině řidič vlastně vůbec neví. Určitě si ale všimne dobře naladěného nočního vidění nebo laserových světlometů, které nekompromisně osvětlují prostor před vozem i kolem něho. Jsou skvělé. Mezi nové prvky z armády elektronických pomocníků patří Traffic Jam Pilot třetí úrovně autonomního řízení, který umožňuje jízdu v kolonách až do rychlosti 60 km/h bez nutnosti zásahu řidiče. Někdy je to vlastně docela pohodlné.

Mnohem zábavnější je ale celková atmosféra německého ingotu, který tiše překonává vzdálenosti a dává svému řidiči skoro až nadpřirozené schopnosti. S8 je skutečně ultimativním sedanem. A navíc – velký motor se téměř nenamáhá, takže je možné jezdit i za 11 litrů na 100 km, což je skvělá hodnota.

Zatímco základní Audi A8 koupíte od 2 637 900 Kč (počítejte s příplatky), vlajková loď německé automobilky v podobě S8 stojí minimálně 3 696 900 Kč, a pokud si dopřejete rozsáhlou výbavu, klidně překonáte i hranici pěti milionů Kč. Je to zkrátka a dobře svezení pro vyvolené – ale rozhodně stojí za to.

Plusy:

Motor, podvozek, komfort, interiér, světla.

Minusy:

Dlouhý seznam příplatků, vyšší cena.

 

 

 

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články