Volvo V90 T8 Recharge – prodloužený krok

Volvo V90 T8 Recharge – prodloužený krok
V konečném důsledku funguje celý systém velmi harmonicky a dělá z Volva V90 T8 Recharge vysoce atraktivního společníka. Foto: Volvo
4
Auto

Jan Blažek

Průběžné modernizace v rámci jednotlivých modelových roků přinášejí povětšinou změny typu nových barev, kol či čalounění. Jen zřídka někdo zásadněji sáhne do techniky, nicméně právě to nyní udělalo Volvo (nejen) u svého modelu V90 T8 Recharge. Automobilka u této modelové řady (a řady S60/V60) přikročila k implantaci víceméně zcela nového systému pohonu, který přináší řadu citelných zlepšení.

Tím prvním a jednoznačně viditelným je prodloužení dojezdu v čistě elektrickém režimu až na 70–90 km, což je proti předchozí hodnotě cca 40–50 km výrazný rozdíl. Dosaženo toho bylo použitím nového třívrstvého akumulátoru s kapacitou 18,8 kWh (dřív 11,6 kWh), který se však stále vejde do středového tunelu a díky tomu nijak negativně neovlivňuje interiér. Tímto prodlouženým elektrickým dojezdem získává velké kombi body k dobru, protože při pravidelném dobíjení majitel skutečně pokryje většinu městských pojížděk v čistě elektrickém modu.

Větší baterie však není jedinou změnou. Nový je i zadní elektromotor, ten má nyní výkon 107 kW (dřív 65 kW) a u benzinového agregátu došlo k odstranění kompresoru a jeho nahrazení turbem. U provedení T6 Recharge je celkový výkon omezen na 350 koní, testovaná verze T8 Recharge dosahuje 455 koní a zmíněná technika pohonu z ní dělá mimořádně svižné auto, které však navenek stále působí elegantním rodinným dojmem. Za volantem vás rozmazluje komfortem a tichostí, a když na to přijde, zvládne zrychlit na stovku za 4,8 sekundy. V rozletu mu však přistřihne křídla omezovač na 180 km/h, kterým jsou vybavena všechna nová volva. Můžeme vést diskusi o tom, zda je 180 km/h hodně, nebo málo, tak či onak je zrovna u tohoto modelu jasně cítit, že by díky výkonu bez problémů upaloval dál a dál. V této souvislosti určitě stojí za zvážení pořízení verze T6, která je rovněž dostatečně výkonná a rychlá (350 koní a na stovce za 5,5 s), přičemž ušetříte zhruba 80 tisíc korun.

Ale zpátky k T8 Recharge. Kromě prodlouženého dojezdu a vyššího výkonu se testovaný model dočkal i dalších technologických vylepšení, z nichž stojí určitě za zmínku efektivnější rekuperace brzdné energie a vychytanější ovládání jedním pedálem. Kromě toho lze ve specifických situacích, kdy je vyžadována pomalá jízda (například na parkovišti či při popojíždění), aktivovat režim Creep (plíživá jízda), který udržuje auto v pomalém pohybu, aniž musí být použit plynový pedál. S maximální snahou o co nejvyšší efektivitu pohonu a co nejnižší spotřebu souvisí i další novinka. Volvo V90 T8 Recharge má totiž nově systém inteligentního plánování trasy. Když se zadá do navigace cíl cesty, auto využije veškerých informací včetně topografie a samo si spočte, jak se do cíle dostat s co možná nejnižší spotřebou a kdy a v jakém množství čerpat energie z akumulátorů.

V konečném důsledku funguje celý systém velmi harmonicky a dělá z Volva V90 T8 Recharge vysoce atraktivního společníka. Ve městě se při dobíjení budete povětšinou pohybovat výhradně na elektřinu, při kombinované jízdě dokáže tohle auto jezdit v pohodě do 5 l / 100 km (někdy dokonce i pod 4 l / 100 km) a „nesežere“ vás ani v momentech, kdy jsou baterie prázdné, protože pořád funguje jako solidní hybrid. Jakkoli nabízí vysoký výkon, cítí se nejlépe při klidné jízdě, při níž stále nabízí dost síly pro zrychlení. Kdo hledá vyloženě sportovní styl, není tu na správné adrese – stejně jako ten, kdo by od téměř pětimetrového kombíku čekal bezednou přepravní kapacitu. Volvo V90 má totiž kufr o objemu 551 litrů, což je dostatečné i pro rodinnou dovolenou, ale využitelnost je kvůli líbivé zkosené zádi přece jen horší a v situaci, kdy chcete převézt víc věcí, se neubráníte trochu skládání a přemýšlení. Pořizovací cenu lze v současné době těžko hodnotit – průběžně (a citelně) zdražují všichni, takže si musí každý víc než kdy jindy zvážit, jestli je základní cenovka 2 124 900 Kč adekvátní.

Plusy: Dlouhý dojezd na elektřinu, nízká kombinovaná spotřeba, styl a komfort.

Minusy: Vyšší hmotnost, menší využitelnost kufru, komplikovanější ovládání infotainmentu.