Nové logo pro Národní galerii? Tři „vykousnutá“ písmena

český lev skončil

Nové logo pro Národní galerii? Tři „vykousnutá“ písmenaNOVÉ 14
Domov
Sdílet:

Národní galerie v Praze bude mít nové logo, které navrhlo Studio Najbrt. Instituce bude do budoucna používat označení Národní galerie Praha a zkratku NGP. Novinářům to oznámil ředitel galerie Jiří Fajt. Studio Najbrt, používání jehož práce je mezi českými kulturními institucemi známkou prestiže, zvítězilo v soutěži, a získalo tak zakázku za 1,3 milionu korun. Nový vizuální styl bude galerie zavádět během následujícího roku, najít se ho podařilo až na druhý pokus.

Logo se skládá ze tří zmíněných velkých tiskacích písmen sestavených do dvou řad pod sebe a tvořících spolu kvůli lichému počtu nedokončený čtverec; uprostřed je prázdné místo, které ze všech tří písmen část skrývá či vykusuje. Pro různé příležitosti se písmena budou používat v černé barvě, bílé barvě či jen v podobě tenké linky, kterou překryje obraz či text.

Vizuální identita Národní galerie Praha
Vizuální identita Národní galerie Praha Foto:

FOTO: Národní galerie

Fajt se o novou grafickou identitu pokoušel záhy po svém nástupu do galerie v roce 2014. Uváděl tehdy, že současné logo přestalo splňovat nároky moderního muzea výtvarného umění a je konzervativní a příliš historizující. Logo obsahující českého lva tak galerie odstraňuje ze své vizuální identity zrovna v roce 100. výročí založení Československa.

Výběrové řízení vyhlášené před třemi lety skončilo neúspěšně, NG ho zrušila. Do nové soutěže vyzvala letos v lednu deset tuzemských grafických studií. Zúčastnilo se jich devět, do druhého kola společně se Studiem Najbrt postoupila studia Side2 a Heyduk, Musil & Strnad. Galerie říká, že chtěla najít grafickou identitu, která ji zpřístupní široké veřejnosti atraktivní, současnou a výraznou vizuální komunikací.

„Naší dlouhodobou ambicí je posilovat roli Národní galerie nejen u nás, ale i v zahraničí. Z tohoto důvodu nové logo pracuje se zkratkou NGP – Národnígalerie Praha, která akcentuje její unikátní lokaci a nezaměnitelnost s jinými světovými národními galeriemi,“ vysvětlil změnu Fajt. Vizuální identita od Studia Najbrt je podle něj založena na výrazném logotypu, který vychází ze smyslu a poslání Národní galerie – prezentace umění.

Podle zadání soutěže bude galerie jednotlivé výstupy, které tvoří součást zakázky, dostávat postupně. Do konce srpna by měla mít grafický manuál a principy používání nové identity. Návštěvníci NG by novou vizuální identitu mohli spatřit s kampaní před podzimní sezonou. Do poloviny příštího roku by změna měla být znát i na webu NG. S vyhlášením výsledků dnes ve Veletržním paláci začala výstava všech soutěžních návrhů, potrvá do 3. června.

Studio Najbrt funguje od roku 1994 a je jedním z nejznámějších tuzemských grafických studií. Pro mnohé instituce je jeho výběr sázkou na jistotu, dlouhodobě spolupracuje s karlovarským festivalem, vytvořilo nová loga několika měst v ČR, akademických institucí, finančních skupin, pracuje pro Českou filharmonii, ale třeba také pro fotografa Josefa Koudelku nebo restaurační společnost Ambiente.

Čtěte také: Investovat do umění je dobré pro trpělivé investory, říká šéf galerie Kodl

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články