Prací prášek jako Andrejova první volba. Kaufland v reklamě naráží na Babišův nákup zámečku

PŘEDVOLEBNÍ AKCE

Prací prášek jako Andrejova první volba. Kaufland v reklamě naráží na Babišův nákup zámečku
Kaufland se pokusil o narážku na praní špinavých peněz a zlevněný prací prášek nabízí jako „Andrejovu první volbu“. Foto: Kaufland
1
Domov

Echo24

Kauza podivných nákupů nemovitostí na francouzské Riviéře, které krátce před volbami čelí premiér a šéf hnutí ANO Andrej Babiš, se dostala i na reklamní leták nákupního řetězce Kaufland. Ten se pokusil o narážku na praní špinavých peněz a zlevněný prací prášek nabízí jako „Andrejovu první volbu“. Na sociálních sítích, kde řetězec reklamu sdílel, se objevily reakce typu, že jde o „velmi odvážný marketing“. Kaufland jakožto jeden z nejnavštěvovanějších řetězců je i kvůli svým slevovým akcím často vyhledávaný seniory. Právě ti patří mezi hlavní Babišovu voličskou skupinu.

Kaufland v letáku nabízí výhodnou nabídku pracího prášku a gelu značky Ariel. Nad zobrazenými produkty je pak nápis „Andrejova první volba“. Svůj příspěvek navíc řetězec na Facebooku uvádí slovy „ať potřebujete vyprat cokoliv, s Arielem to půjde samo“.

Babiš podle investigativních zjištění figuruje v kauze Pandora Papers, které odhalují podivné transakce čelních politiků a expolitiků. Český premiér si poslal přes tajemné offshorové firmy téměř 400 milionů korun, aniž by to při vstupu do politiky uvedl, což české zákony vyžadují. Za podivně převedené peníze si měl Babiš podle Mezinárodního konsorcia investigativních novinářů (ICIJ) nakoupit 16 nemovitostí v zahraničí, mimo jiné zámek Château Bigaud na francouzské riviéře. Více jsme psali například zde.

Opozice tak premiéra obviňuje z toho, že vypral stovky milionů a mluví o korupci. Babiš opakovaně odmítl, že by v případu Pandora Papers udělal něco nezákonného a mluví o pokusu ho před volbami poškodit.

Kaufland je součástí Lidl & Schwarz-Gruppe, která vedle hypermarketů Kaufland provozuje v Česku také diskontní prodejny Lidl. V Česku má Kaufland 135 prodejen, první zde otevřel v roce 1998. Patří k nejziskovějším a nejnavštěvovanějším řetězcům v Česku.

Právě Lidl svou reklamou před více než čtyřmi lety rozpoutal v Česku kauzu „rasismu“. Reklamní leták, v němž se jako model oblečení objevil černoch, totiž vyvolal u části populace pobouření. Lidé si stěžovali na přílišnou propagaci multikulturalismu. Společnost propagující své výrobky v Česku by údajně měla ve svých materiálech používat výhradně bílé modely.