Férová nabídka. Kia Sportage

SUV KIA SPORTAGE 1.6 T-GDI

Férová nabídka. Kia Sportage
Vytvořit si názor na modelovou řadu nové generace SUV Kia Sportage pomohla rozumně naspecifikovaná verze s benzinovým motorem 1.6 T-GDI, kterému k větší úspornosti pomáhá mildhybridní technika. Foto: Kia
10
Auto

Jan Blažek

Testovat auta v plné výbavě je sice fajn, ale skutečný boj o zákazníka se většinou odehrává jinde, a to u základnějších verzí, které jsou cenově dostupnější. Teprve tam se pozná, jak kvalitní auto jako celek opravdu je. Vytvořit si názor na modelovou řadu nové generace SUV Kia Sportage pomohla rozumně naspecifikovaná verze s benzinovým motorem 1.6 T-GDI, kterému k větší úspornosti pomáhá mildhybridní technika.

U testovaného provedení byla poháněna kola přední nápravy a o přenos sil se starala sedmistupňová dvouspojková převodovka. Na rozdíl od vrcholné verze měl testovaný vůz ve výbavě Top s několika příplatky klasický podvozek bez adaptivních tlumičů. Na nabídce značky Kia je sympatické, že i v dnešní době, kdy se spousta konkurentů snaží co nejvíc osekat ceníky, nadále nabízí široké spektrum možností kombinací motorů, výbav a typů pohonu. Výsledkem je třeba skutečně atraktivně vypadající SUV s moderním designem v pěkné zelené barvě Experience Green s velmi bohatou výbavou doplněnou o pár paketů a prémiové audio Harman & Kardon. Konečná cena 910 980 Kč nám i s ohledem na současnou situaci na trhu a hlavně pocitem, který z auta máme, nepřipadá vysoká.

Kia Sportage je příjemný společník, který vyniká zejména komfortním odpružením a tichým interiérem. Je to auto vhodné na delší klidnější cesty, nejde o kdovíjak sportovně pojatý vůz, ale těch je v SUV kategorii i této cenové hladině na trhu stejně jako šafránu, kdoví jestli vůbec. Sportage má tedy odtažitější řízení bez zpětné vazby, ale na pokyn volantu reaguje bezprostředně a uspokojivě ochotně. Karoserie i podvozek jsou dostatečně tuhé na to, aby auto zvládalo přejezd nerovností bez odskakování a rázů, a přitom poskytovalo i slušný jízdní komfort. K nastavení podvozku nemáme výhrady.

Stejně tak k interiéru. Ten je prostorný a moderně střižený s velkými displeji, přičemž ten středový je mírně směřován na řidiče. Ztvárnění interiéru vytváří prémiový dojem, vůbec si zde nepřipadáte jako v autě běžné masové značky. Trochu zvyku vyžaduje středový dotykový horizontální panel a rovněž multifunkční volant nám připadal trochu přehlcený. Potěšující jsou naopak pohodlná sedadla a dobrý výhled z auta, který obohacuje příjemná vychytávka – kamera pokrývající mrtvý úhel při aktivaci blinkru, která promítá obraz v dobrém rozlišení do příslušného (levý/pravý) kruhového segmentu digitálního přístrojového štítu.

Sportage nabízí dostatek prostoru i pro cestující vzadu, objem kufru má tato modelová řada závislý na použité technice pohonu. U verze s mildhybridní technologií, která má baterii za zadními sedadly, je hodnota objemu 562 litrů, opěradla jsou dělená v poměru 40 : 20 : 40. Dostatečný je i počet a velikost odkládacích prostorů, zkrátka v interiéru se rychle zabydlíte a máte vše po ruce.

Přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru má výkon 110 kW (150 k) a k pohonu 4,5 metru dlouhého SUV stačí. Nelze sice čekat nějaký dramatický nárůst výkonu, přece jen agregát dává najevo svůj omezenější zdvihový objem, ale i tak pro normální potřeby zcela vyhoví, a to i při ambicích svézt se trochu rychleji.

Také jeho sladění s dvouspojkovou převodovkou je bezproblémové, a tak jedinou oblastí, kde celé pohonné ústrojí poněkud zaostalo za očekáváním, je spotřeba paliva. Mysleli jsme si, že mildhybridní technika pomůže srazit spotřebu o něco víc, respektive popravdě jsme ani moc nepozorovali, že by spotřeba byla v nějakém režimu nižší, než bychom čekali u normálního benzinového motoru v autě této kategorie. Při vyloženě klidné jízdě se jen těžko dostanete pod 7,5 l na 100 km, spíš budete jezdit v rozmezí 8–9 litrů.

Kia Sportage je přesně autem pro současný trh – má líbivý design, solidní užitnou hodnotu, dává zákazníkovi na výběr z řady možností, disponuje moderní technikou pohonu a nezaostává ani v oblasti technologií, přičemž si za to všechno řekne tak akorát peněz. Připravme se na to, že jich na českých silnicích budeme vídat čím dál víc.

Plusy:

Design, prostornost, cena.

Minusy:

Spotřeba, ovládání funkcí vozu, dynamika.