Suzuki S-cross: Svižně, obratně, hybridně

AUTO

Suzuki S-cross: Svižně, obratně, hybridně
Třetí generaci svého menšího crossoveru zvaného S-Cross představilo Suzuki na podzim loňského roku. Foto: Suzuki
10
Auto
Sdílet:

Třetí generaci svého menšího crossoveru zvaného S-Cross představilo Suzuki na podzim loňského roku. Vůz, který se vyrábí v Maďarsku a je zároveň exportován do Asie, Oceánie a Latinské Ameriky, byl tehdy předveden pouze v rámci on-line prezentace. O to zajímavější bylo první setkání v domácích podmínkách.

Na první pohled spočívá největší změna ve vzhledu exteriéru, který byl navržen v designovém centru automobilky v Turíně. Proti minulé generaci se nejvíc proměnila přední a zadní část. I uvnitř lze najít určité odlišnosti – zejména přepracovanou palubní desku (stále v typickém stylu značky) a nový infotainment systém s klasicky trčící obrazovkou. Její velikost není tak důležitá jako fakt, že systém je celý dost pomalý a navigace umí být pořádně zmatená. Ostatně to jsou – společně s poněkud tvrdšími plasty interiéru a průměrnými sedadly – věci, které u levného vozu tak trochu čekáte.

Jinak nové Suzuki nabízí docela slušnou pozici za volantem s dobrým přehledem, podpořeným zejména zvýšenou karoserií. Po ruce je i vysoká řadicí páka manuální převodovky, stejně jako manuální ovládací prvky různých systémů. Suzuki si stále drží svůj styl, a i když se snaží o jakousi digitalizaci, u většiny věcí stále sází na jednoduché, analogové ovládání. To oceňujeme. Ač to na první pohled tak nevypadá, je S-Cross docela prostorný. I dozadu se vejdou průměrné postavy, zavazadlový prostor nabízí hodnoty 430 až 1230 litrů, což je vzhledem k velikosti slušné, dobře využitelné místo.

V nabídce je pouze jedna motorizace – přeplňovaný čtyřválec BoosterJet má objem 1,4 litru a využívá přímý vstřik paliva. Optimalizaci spotřeby pomáhá také 48V mild-hybridní systém, využívající startér-generátor, měnič napětí a samozřejmě také lithium-iontovou baterii. Výhoda je, že baterii není nutné dobíjet externě, prostě jen v určitých situacích pomáhá spalovacímu motoru. Ten má výkon 129 koní a nabízí (v našem případě všem kolům) točivý moment 235 Nm. Při slušné hmotnosti lehce přes 1,3 tuny to znamená schopnost pokořit stovku za 10,2 s a maximální rychlost 195 km/h.

Vzhledem k určení vozu (ideálně po městě, na občasné výlety do přírody či na chalupu a podobně) jsou to dostačující hodnoty. Motor je příjemně živý a vůz se chová velmi obratně. Podvozek pracuje smysluplně a i se sedmnáctipalcovými koly není zbytečně tvrdý, takže jízda je samozřejmá a celkem svižná. Suzuki se snadno proplétá zatáčkami a dobře zvládá nerovnosti. Přehled podporují dobře fungující parkovací čidla a kamery.

Manuální převodovka je nabízena s oběma druhy pohonu – tedy jak pouze s předním, tak i s pohonem všech kol, což byl případ námi testované verze. Japonský minimalismus je sympatický třeba tím, jak jednoduše je udělána volba čtyř základních režimů – dva jsou silniční, dva do terénu nebo zhoršených podmínek. Žádné velké složitosti. Ostatně o tom je filozofie vozidel Suzuki – nečekejte, že vám bude dělat komfortní berličku, ale spíš počítejte s tím, že symbolizuje kvalitně, ale jednoduše poskládané auto, které neotravuje zbytečnými složitostmi (to zas někdy umí věcmi, u kterých byste to nečekali – například navigací), zato nabízí dost dobrý poměr cena/výkon. A schopnosti. Suzuki je tradičně expert na vozy s pohonem všech kol a u malého S-Crossu tuto verzi rozhodně doporučujeme. A to už z čistě finančního pohledu.

Verze se čtyřkolkou a se slušnou výbavou Premium (druhá z celkových čtyř) totiž začíná na 597 900 Kč, což je skutečně sympatická cena za velmi fajn, nenáročné auto s dobrou spotřebou i pověstí, které bude spolehlivě jezdit dlouhá léta a ve finále zvládne i nějakou tu dobrodružnou výpravu. Nečekejte velký luxus a dostanete svižný a obratný vůz s dobrým „lehce“ hybridním pohonem, který vás bude těšit svou funkčností. Dobrá nabídka, určitě berte manuál a pohon všech kol (rozdíl v ceně proti předokolce je pouze 43 000 Kč). Budete v pohodě jezdit za necelých 7 litrů na 100 km a budete spokojeni.

Plusy:

Obratnost, živý pohon, ovládání, cena.

Minusy:

Pomalý palubní systém, zmatená navigace.

 

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Kola se točí naprázdno

KOMENTÁŘ

Před volbami málokterý politik činí velká rozhodnutí bez zřetele na reakci veřejnosti. Takže když se ministr dopravy Kupka rozhodne oznámit tři týdny před ...

00:06

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články