Muž čte noviny, žena řeší kosmetiku. Hotel stáhl údajně „sexistickou“ reklamou

Muž čte noviny, žena řeší kosmetiku. Hotel stáhl údajně „sexistickou“ reklamouNOVÉ
Svět

Gender a marketing

fk Echo24

Sexismus, nebo přecitlivělost? Síť australských hotelů Sofitel stáhl reklamu v časopise poté, co ji někteří lidé na sociálních sítích označili za sexistickou. Na fotografii páru na posteli jim vadí, že muž si čte Financial Review, zatímco žena listuje v jakési publikaci kosmetické značky Chanel. Podle kritiků fotografie propaguje genderové stereotypy. Hotel se již za reklamu omluvil a ze stránek časopisu ji do budoucna stáhne.

Na první pohled vypadá reklama na síť australských hotelů Sofitel zcela nevinně. Atraktivní mladý pár leží v županech na posteli a mezi sebou mají několik talířů se snídaní. Navzájem si hledí do očí. Muž drží v ruce ekonomický list Financial Review, zatímco žena publikaci od značky Chanel. Pokud někomu na reklamě nepřijde kromě palačinek v posteli nic zvláštního, asi nemá tak vybroušený smysl pro rovnost pohlaví, jako někteří uživatelé na internetu.

Několik jich totiž po zahlédnutí reklamy stačilo twitterový účet hotelu zasypat stížnostmi, v nichž poukazují na to, že fotografie utužuje genderové stereotypy. „Novinka… Některé ženy se více zajímají o to, zdali rostou nebo klesají akcie, než o sukně,“ napsala například rozhořčená Ingrid Svendsen‏ová. V podobném duchu se nechala slyšet i uživatelka jménem Elizabeth Redmanová. „Hej, jen jsem vám chtěla dát vědět, že jsem žena a čtu Financial Review každý den,“ napsala na twitteru.

Hotel se již za reklamu omluvil. „Nebylo naším záměrem zobrazovat stereotyp, ale uznáváme to a omlouváme se za jakoukoliv urážku, kterou způsobil,“ reagoval hotel na twitteru na jednu ze stížností s tím, že do budoucna již fotografii publikovat nebude.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Čtěte také: Je příliš sexistický a homofobní. Mileniálové odsoudili seriál Přátelé

Související články