Singapurské aerolinky jako první zavádějí digitální covid pasy pro cestující
DIGITÁLNÍ COVID PAS
Sledování cestujících začíná. Letecká společnost SingaporeAir (SIA) zahájila jako první proces digitálního ověřování zdraví. Každý cestující bude mít vlastní Travel pas vytvořený organizací International Air Transport Association’s (IATA), který mu pomůže doložit informace týkající se testů na covid-19 a očkování.
Tato služba byla zahájena 23. prosince cestujícím na letech provozovaných společností Singapore Airlines z Jakarty nebo Kuala Lumpur do Singapuru. Pokud bude služba úspěšná, dojde k jejímu rozšíření i na další lety nabízené touto leteckou společností. Cestující, kteří absolvují testy na covid-19 ve vybraných klinikách v Jakartě a Kuale Lumpur, dostanou digitální nebo papírové certifikáty s QR kódem.
Letištní personál a singapurský imigrační úřad jsou schopni ověřit pravost těchto certifikátů prostřednictvím zabezpečené mobilní aplikace. Můžou tak snadno zajistit, aby se na území Singapuru dostali pouze ti, kteří splňují podmínky pro vstup do země.
"Jedná se o rychlejší a bezpečnější způsob ověřování zdravotních údajů, což celkově zrychlí proces odbavení na letišti," říká Singapore Airlines. Pasažérům SIA by to prý usnadnilo kontrolu nad jejich informacemi.
"Testy a očkování na covid-19 budou nedílnou součástí letecké dopravy v blízké budoucnosti. Nabízíme digitální řešení, které umožňuje snadné a bezpečné ověření těchto informací a napomáhá v boji s pandemií. Použití IATA Travel pasu také poskytne zákazníkům i vládě jistotu, že informace o testování a očkování jsou autentické a bezpečné," zdůvodňuje postup viceprezidentka Singapore Airlines JoAnn Tan.
Nick Careen, viceprezident organizace IATA zase tvrdí že partnerství se Singapore Airlines při prvním spuštění Travel pasu je velkým krokem vpřed. "Společně ukážeme, že lidé se mohou k cestování bez obav vrátit a budou také dopředu vědět, zda splňují vládní požadavky pro vstup do země," dodal.