Praha se dočká nových tramvajových tratí. Cestující se svezou například do Zdib

budoucnost MHD

Praha se dočká nových tramvajových tratí. Cestující se svezou například do ZdibNOVÉ 2
Domov
Vojtěch Šeliga
Sdílet:

Obyvatelé středních Čech se možná v příštích letech svezou do centra Prahy ze svého bydliště pohodlně tramvají. Praha společně se Středočeským krajem pracuje na plánování tramvajové tratě do Zdib. Diskuse panuje také kolem případné trati do Průhonic, do Čestlic či do Jesenice. Dráha do Zdib bude prvním projektem tramvajové trati přesahující hranice hlavního města Prahy.

Tramvajovou trať z Kobylis do Zdib připravuje společně Středočeský kraj reprezentovaný Krajskou správou a údržbou silnic Středočeského kraje (KSUS) a Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP), a to na základě smlouvy o spolupráci z roku 2018.

Nová tramvajová trať je navržena v trase od vozovny Kobylisy (současná konečná tramvají) na sever přes ulici Ústecká, za hranicí Prahy dále v trase silnice druhé třídy, která bude společně s výstavbou trati rekonstruována. Trať projede obcí Zdiby po této hlavní komunikaci a následně mostem překříží dálnici D8, za kterou je navržena v katastru obce Sedlec konečná stanice s novým terminálem pro autobusy a parkovištěm P+R. Délka trati je 5,5 km.

V současnosti jsou finalizovány práce na dokumentaci k posouzení vlivu záměru na životní prostředí (EIA), tento proces kompletně administruje KSUS a bude probíhat v první polovině roku 2020. Po procesu EIA bude následovat projektová příprava, kterou bude připravovat sdružení společností Pragoprojekt, Metroprojekt a Dipro. Projektant byl vysoutěžen veřejnou zakázkou.

Foto:

e



„V případě hladkého průběhu všech povolovacích řízení (územní řízení, stavební povolení) a zajištění financování předpokládáme zahájení stavby do pěti let,“ uvedl pro Echo24 mluvčí DPP Daniel Šabík.

„Díky vybudování této trati vznikne pro obyvatele Středočeského kraje dojíždějících do Prahy za prací či kulturou možnost přímého spojení bez nutnosti přestupu z terminálu Zdiby na metro C Kobylisy za méně než 10 minut, do centra metropole pak přibližně za půl hodiny. Projekt má velkou podporu přímo dotčených i okolních obcí,“ dodal.

K trati do Zdib se však v budoucnu také možná přidají další trasy do středočeských obcí. Mezi ně patří například Jesenice, Průhonice či Čestlice. Záměr prověřuje Středočeský kraj od r. 2017. Pro vybrané varianty Středočeský kraj letos zřídil na svém území (mimo Prahu) stavební uzávěru. DPP však stavbu zatím nepřipravuje. Také trať do Průhonic je spíše v rovině debat.

„Dále se plánuje výstavba tratě do Čestlic a Jesenice, kde se připravuje už třetí, resp. čtvrtá aktualizace zásad územního rozvoje. První z tratí povede z Opatova do Čestlic (variantně z Hájů), do Jesenice by se mělo jezdit přes Vestec z Depa Písnice,“ uvedla již dříve mluvčí Středočeského kraje Barbora Tluchořová pro Echo24.

Čtěte také: Z Prahy do Ostravy po D1 do pěti let? Naprosto nereálné, říká bývalý ministr dopravy

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články