Černý chlapec je „cool opice“, bílý „expert na přežití“. Společnost H&M se musela omluvit

Kritika

Černý chlapec je „cool opice“, bílý „expert na přežití“. Společnost H&M se musela omluvitNOVÉ
Oděvní společnost H&M se musela omluvit za fotografie na e-shopu Foto:

Foto: Printscreen z Youtube (We Shall Rise)

1
Svět
Sdílet:

Nevhodné, nechutné, nedbalé. Britská verze švédského oděvního řetězce H&M se musela omluvit. Na svých webových stránkách si totiž pro mikinu s nápisem „Nejvíc cool opice v džungli“ vybrala dětského modela tmavé pleti. Prodejce se po kritice na sociálních sítích omluvil a fotografii z e- shopu odstranil, píší britská média.

Lidé, kteří kritizovali fotku chlapce tmavé pleti s nápisem „Nejvíc cool opice v džungli“ vyzvali společnost k jejímu stažení. Mnozí se pozastavili i nad nápisem „Expert na přežití“, který měl na oblečení ze stejné série chlapec bílé pleti.

Kanadský zpěvák Abel Makkonen Tesfaye známý spíše pod svým pseudonymem The Weeknd uvedl, že ho incident hluboce urazil a už nebude se společností H&M pracovat.

Fotografii komentovala i labouristická poslankyně Kate Osamorová. „Byla jsem úplně šokovaná a zděšená,“ uvedla na svém Twitteru. „Myslíte si, že je snímek vhodným zastoupením mladého černého chlapce?“ ptala se společnosti H&M.

Společnost kvůli kritice obrázek z e-shopu stáhla. „Obrázek jsme odstranili ze všech našich kanálů a omlouváme se všem, které to mohlo urazit,“ uvedla mluvčí společnosti Anna Errikssonová.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Čtěte také: Británie by mohla prodloužit otevírací dobu barů. Kvůli královské svatbě a fotbalu

Sdílet:

Hlavní zprávy

Potřebujeme víc Mikeů Tysonů!

KOMENTÁŘ

Stárnutí má svoje výhody. Například člověka přivádí k tomu, aby nacházel vzory a inspirace ve zdrojích dříve nečekaných. Tím se dostávám k Mikeu Tysonovi, plus ...

00:07

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články