Měli být autenticky nespokojení. Tváře na billboardy hledalo ANO ve svých řadách

KAMPAŇ ANO

Měli být autenticky nespokojení. Tváře na billboardy hledalo ANO ve svých řadách
Expremiér Andrej Babiš Foto: Jan Zatorsky
1
Domov

Echo24

Na billboardech, které používá hnutí ANO pro svou kampaň, se v úterý objevily další dvě nové tváře, které patří členům hnutí ANO. Hnutí se podle svých předních představitelů pro kampaň rozhodlo, protože se na něj spontánně obraceli lidé nespokojení s vládní politikou. Se sloganem „Za Babiše bylo líp“ spojil své jméno například absolvent ČZÚ Daniel Vodák, který je členem hnutí od roku 2018. Další osobou je též stranický příslušník, student Masarykovy univerzity, Matyáš Chlachula. Hnutí ANO se stalo terčem kritiky poté, co ve své kampani vyobrazilo bývalého člena StB a současného člena hnutí ANO, Václava Jelínka.

První tváří, která byla spojená s novou kampaní, je bývalý spolupracovník StB a současný člen hnutí ANO Václav Jelínek. Jelínek je evidovaný u StB pod krycími jmény Spojař a Předseda. Ve , které před dvěma dny zveřejnilo hnutí na svých facebookových stránkách, je Jelínek prezentovaný jako důchodce, který strádá kvůli současné vládě. „Tato vláda nepřispívá vůbec důchodcům, kterým kolikrát nezbude z důchodu ani na léky, které se neustále zdražují,“ kritizuje současnou vládu Jelínek.

„Vzniklo to spontánně. Obrací se na nás obrovské množství lidí, že jsou nespokojení. Denně píší desítky, stovky lidí, že jsou nespokojení. Kladou mi dotazy, jak bude to, či ono. Jsou to autentičtí lidé, kteří měli tu odvahu, že dali do kampaně svou tvář,“ sdělila pro CNN Prima News předsedkyně poslaneckého klubu hnutí ANO Alena Schillerová.

Ke kampani, kterou zahájilo hnutí ANO, se vyjádřil i expremiér Andrej Babiš. Podle něj se jedná o kampaň, která je věnovaná podporovatelům strany, kteří jsou nespokojení se současnou vládou. „Já si jich vážím, protože podpořit veřejně Babiše, to je skutečně ukázka statečnosti,“ prohlásil ve svém projevu.

Billboardy obsahující slogan „Za Babiše bylo líp“ se začaly objevovat v průběhu minulého týdne na různých místech po Česku. Alena Schillerová, šéfka poslaneckého klubu hnutí ANO, v neděli potvrdila, že se jedná o billboardy ANO, které samo hnutí financuje. Kampaň pobouřila politiky, všímali si hlavně toho, že nespokojeného důchodce „sehrál“ zajištěný manažer.

„To je pech. PR team ANO (prý nejlepší...) chce odehrát dojemný příběh opravdového člověka, kterému bylo za Babiše líp. Ale ouha – z dědka, co nevyjde s důchodem, se vyklube starej estébák s kariérou jak z Dietlova seriálu. Už se těším na další!“ napsal na twitter expremiér Mirek Topolánek.