Čínské e-shopy stahují zboží Dolce&Gabanna, nelíbí se jim nekorektní reklama
Nekorektní móda
Řada čínských e-shopů stáhla ze svých webů produkty italského módního domu Dolce & Gabbana (D&G) v reakci na sérii reklamních spotů této značky, kterou čínské celebrity na sociálních médií označili za rasistickou. Číňanka se v nich pokouší hůlkami konzumovat italské pokrmy – pizzu, špagety či sicilské cannoli. D&G v nich láká na plánovanou módní přehlídku v Šanghaji, již později zrušila. Informovala o tom agentura Reuters.
Rozhořčení umocnil komentář původem údajně z instagramu návrháře značky Stefana Gabbany, který také koloval po čínském internetu. Gabbana v něm mluví o „špinavé, smradlavé a nevzdělané čínské mafii“ a přidává nelichotivý emotikon. Módní dům později oznámil, že se do návrhářova instagramového účtu i účtu značky někdo naboural.
Čínští zákazníci zaplatí v rámci celého světa přes třetinu výdajů za luxusní zboží a čím dál častěji si tyto produkty kupují spíše na domácím trhu než během zahraničních cest.
Třebaže se značka D&G pokouší v Číně více prosadit, nejde o první faux pas, kterého se zde dopustila. Naposledy módní dům vzbudil rozhořčení na sociálních sítích reklamami, jež ukazovaly temné stránky čínské každodennosti.
Reklama mezitím z instagramu značky zmizela, všechny tři její verze ale mezitím nahrálo několik různých účtů na server Youtube.