Ministerská komise schválila přesun brněnského nádraží. Nejlépe k řece, řekl Ťok
přesun nádraží
Další krok k přesunu brněnského hlavního nádraží. Záměr posvětila centrální komise Ministerstva dopravy. Z navrhovaných variant považují úředníci za nejvhodnější variantu u řeky, informovalo ministerstvo na webových stránkách. K přesunu se kladně vyjádřil i ministr dopravy Dan Ťok.
Výsledek jednání komise je klíčovým pro další osud brněnského dopravního uzlu. Ministerstvo dopravy na jeho základě zpracuje podklady, podle kterých bude následně rozhodovat vláda. Zástupci ministerstva a Státního fondu dopravní infrastruktury vybrali jednu z variant, které počítají s centrálním nádražím u řeky Svratky v místě současného Dolního nádraží.
„O řešení železničního uzlu v Brně se už mluví po tři generace a jsem rád, že se konečně domluvil jak kraj s městem, tak členové centrální komise ministerstva, že nejvhodnější je varianta u řeky. Přesun prospěje především městu Brnu a dělá to prostor pro organický rozvoj jeho centra,“ řekl k výsledkům jednání ministr dopravy Dan Ťok.
Železniční uzel Brno má být u řeky, rozhodla centrální komise Ministerstva dopravy. Přesun prospěje především městu Brnu a dělá to prostor pro organický rozvoj jeho centra.
— Ministerstvo dopravy (@min_dopravy) May 30, 2018
#zub
https://t.co/HoHnPvI9gx pic.twitter.com/DLT7qAUoCU
Komise měla na výběr dvě základní varianty. Kromě preferovaného přesunu k řece byla ve hře také možnost ponechání nádraží blíže centru města přesunem pod vrch Petrov. Ta je podle úředníků také výhodná, schválenou variantu však úředníci vybrali z důvodu jednodušší realizace. Varianta u řeky totiž není v rozporu se schváleným územním plánem města. „Vyšší riziko úpravy železničního uzlu ve stávajícím uspořádání jsou nutné změny územně-plánovací dokumentace ze strany Brna, což by mohlo ohrozit, oddálit nebo znemožnit celou realizaci železničního uzlu,“ píše ministerstvo v tiskové zprávě.
Moravská metropole se s nedostačující kapacitou současného nádraží potýká dlouhodobě. O přesunu nádraží a jeho nové podobě jsou vedeny dlouhodobé spory. Současný přesun nádraží ministerstvo plánuje s ohledem na možnou výstavbu rychlotratě spojující Brno s Prahou.
V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.
Čtěte také: Občan Novák porazil město. Brno je příliš hlučné, rozhodl Ústavní soud
Proč je to tak drahé? Babiše v Brně překvapila odhadovaná cena nového nádraží