Kia boří mýty o elektromobilitě
KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Kolem elektromobilů stále panuje celá řada mýtů, jako je nuda za volantem, krátký dojezd nebo zdlouhavé dobíjení. Nová Kia EV6 GT však mnoho těchto zažitých stereotypů boří. Svým majitelům nabízí nejen dynamickou jízdu, ale i řadu dalších předností, které mohou milovníky benzínu přesvědčit dát sbohem spalovacím motorům.
Výkon 585 koní, zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhé 3,5 sekundy a maximální rychlost až 260 km/h. Podobnými parametry se v minulosti mohly chlubit pouze ryzí supersporty. Kia EV6 GT je sice nejvýkonnější sériový vůz této značky v historii, ale i přes své sportovní zaměření jde současně o praktický crossover. Se supersportem byste si těžko troufli denně jezdit do práce, na nákup nebo jet s rodinou na dovolenou, ale s EV6 GT je toto vše možné.
Stejně jako EV6 využívá i verze GT stejnou vyspělou podvozkovou platformu E-GMP. Ta byla navržena speciálně pro elektromobily a na jejím základě budou postaveny další elektrické modely Kia. I díky tomu si navzdory oslnivému výkonu a dynamickým jízdním vlastnostem uchovává EV6 GT přednosti, jako je dlouhý dojezd a ultrarychlé dobíjení. Na jedno dobití konkrétně zvládne ujet až 424 kilometrů a z 10 na 80 % ji dobijete za pouhých 18 minut. Kia přitom svým zákazníkům nabízí přístup k síti téměř 420 000 dobíjecích stanic po celé Evropě včetně vysoce výkonných stanic IONITY.
Nečekaný vnitřní prostor
Výhody platformy E-GMP se promítají i do vnitřního prostoru kabiny, kterou ani použití vysokokapacitních akumulátorů nijak neomezuje. Naopak, kombinace rovné podlahy, kde je vysokokapacitní akumulátor uložen, a rozvoru 2900 milimetrů dává zvnějšku kompaktnímu crossoveru vnitřní prostor připomínající spíše SUV střední třídy. Vedle bezpočtu odkládacích míst v interiéru má posádka k dispozici zadní zavazadlový prostor o objemu 480 litrů, který se po sklopení zadních sedadel zvětší až na 1260 l. Navíc je tu proti konvenčním vozům ještě jeden bonus, pod přední kapotou je k dispozici ještě další zavazadlový prostor o objemu 20 litrů. Kromě toho EV6 GT umožňuje táhnout i brzděný přívěs o celkové hmotnosti až 1 800 kg.
Obří powerbanka
Novinkou, kterou nabízí již standardní provedení EV6, je funkce V2D (Vehicle-to-Device). Ta dělá z elektromobilu powerbanku o výkonu až 3,6 kW. Přímo z akumulátoru vozu tak můžete jednoduše dobíjet nejrůznější elektrická zařízení, jako je elektrokolo, kávovar, nebo dokonce další elektromobil. S EV6 se tak nemusíte ani v kempu pod stanem nebo na chatě bez elektrické přípojky vzdát svého komfortu a užít si například grilování s přáteli.