Všehoschopný tank

AUTO

Všehoschopný tankNOVÉ 9
Ekonomika
Sdílet:

Nové GLE sice patří do třídy středních SUV, ale jeho robustnost a schopnosti zanechávají dojem většího vozu. V pohodě zvládne silnice a neleká se ani terénu. Ostatně výbavu k tomu má. Pokud vám Mercedes GLE připomíná dřívější modely řady M (ML), tak máte správný odhad. Model ML, jehož kořeny sahají až do konce 90. let (a na českých silnicích je stále hojně zastoupen), byl totiž v roce 2015 přejmenován na GLE.

Nabídka Mercedesu v oblasti SUV je velmi pestrá – aktuálně je k dispozici celkem pět modelů (podle velikosti GLC, GLE, GLS, robustní třída G a elektrický vůz EQC, přičemž první a druhý zmíněný je v nabídce i v efektivní karoserii „kupé“ se splývavou zádí). GLE je takový zlatý střed mezi prémiovými SUV, což je pro automobilky vysoce rentabilní segment. Aktuálně je vůz prodáván ve čtvrté generaci (W167), představené v roce 2018 při autosalonu v Paříži. Nové GLE proti předchůdci vyniká hladšími a oblejšími liniemi, s výraznou masivní maskou chladiče. Díky novým tvarům a aerodynamice se podařilo snížit aerodynamický odpor na 0,29, což je nejlepší hodnota ve třídě.

Interiér nabídne očekávaný luxus; a logicky šel cestou digitalizace. Vše potřebné uvidíte na dvou displejích s úhlopříčkou 12,3 palce, z nichž ten pravý je naštěstí i dotykový – protože ovládání systémem s touchpadem na středové konzoli není úplně optimální. Před řidičem se nově objevuje rozměrný, výrazně vylepšený head-up displej a nechybí ani řada funkčních pomocníků, například systém držení v pruzích nebo adaptivní tempomat, schopný sám zastavit z rychlosti až 100 km/h.

Zvláštní zmínku zaslouží skvělá navigace, zobrazující odbočky na displeji z přední kamery – přehlednější systém snad neexistuje. Delší rozvor 2995 mm (prodloužení o 80 mm) se podepsal na prostornosti interiéru. Za příplatek GLE pohodlně odveze až 7 lidí, nebo umožní zaplnit prostor o objemu 630 až 2055 litrů. Pocit z elegantního interiéru je uklidňující, navíc umocněný velmi dobrým přehledem o vozidle – pomáhá nízká palubní deska, ale i standardně dodávaná couvací kamera. Pokud bychom si vymýšleli, líbila by se nám trochu měkčí sedadla.

Pod masivní kapotou pracuje nová generace motorů. V případě modelu 400d jde o třílitrový řadový (přechod od vidlicového) turbodiesel, dosahující výkonu 330 k a točivého momentu 700 Nm. Pro GLE je to ideální pohon – motor je tichý, má dostatečně kultivovaný chod i chuť do otáček, přitom se spokojí klidně s 8 litry nafty na 100 km. Dynamické parametry se zrychlením na stovku za 5,8 s a maximální rychlostí 245 km/h mluví jasnou řečí.

První ML, jak ho pamatujeme, bylo ještě postavené na rámu. Nové GLE využívá samonosnou karoserii a na rozdíl od experimentování s hliníkem u něho inženýři optimalizovali použití ocelových částí. Výsledkem je, že i když je nové GLE větší, váží stejně jako předchůdce (verze 400d má hmotnost 2265 kg), ale přitom došlo ke zlepšení strukturální tuhosti. Jízda je velmi sebevědomá, vysoká hmotnost sice patrná, ale očekávaná, devítistupňová převodovka reaguje logicky, při rozjezdu se výjimečně objevuje lehké zaváhání. Nerovnosti překonává GLE dle očekávání plavně, a to i přes použití ohromných kol (21 palců). Volili bychom menší dvacítky, u SUV snad není nutné mít tak široké pneumatiky jako u Lamborghini.

GLE je standardně vybaveno pohonem všech kol a elektrickým okruhem s napětím 48 V, díky čemuž bylo možné použít vzduchové pérování nové konstrukce. To vyniká bleskovými reakcemi každého z kol, což oceníte zejména v terénu. Každé kolo umí změnit své vyvěšení v rozmezí 120 mm, a to za necelou sekundu! Nechybí řada režimů, efektních terénních informací a různých pomocníků. GLE je luxusní tank, který se nějakého bahna nezalekne. Netřeba dodávat, že verze 400d utáhne „na kouli“ 3500 kg.

Nové GLE je masivní, mohutné auto, které dodá řidiči pocit klidu a nadvlády. O jeho schopnostech nepochybujeme, jízda je plavná, svižná, sebejistá, přitom hospodárná. Prodává se za cenu od 1,6 milionu Kč s DPH, testovaná verze stojí 1,9 milionu, příplatky posunou cenu klidně o statisíce.

Plusy: motor, interiér, schopnosti.

Minusy: ovládání touchpadem, těžkopádnost.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz