Mnichovský vrchol. To nejlepší, co BMW aktuálně nabízí

AUTO

Mnichovský vrchol. To nejlepší, co BMW aktuálně nabízí
Auto

Jsou auta za víc než pět milionů korun, u kterých si říkáte, že za to vlastně stojí. Tohle je aktuálně to nejlepší, co si u BMW může velký kluk vybrat. Ať žije král!

Velké modely Gran Coupé jsou na rozdíl od klasických kupé delší, díky druhému páru dveří praktičtější a v neposlední řadě bývají díky delšímu rozvoru i vyváženější. Aktuální řada 8 je jakožto vrchol (ač za nositele technologií je obecně považován sedan řady 7) nabízen ve formě zmíněného kupé, kabrioletu a právě Gran Coupé. Už „běžnější“ M850i xDrive se dost povedla, ale verze M8, navíc s přívlastkem Competition, předvádí magii dynamiky a konzistentnosti na úplně jiné úrovni.

U podobně drahého a exkluzivního vozu platí, že žádné dva kusy prakticky nejsou stejné. V případě testovaného modelu je specifikace velmi zajímavá, a to hlavně prvky z řady BMW Individual – kromě trochu kontroverzní barvy Urban Green zaujmou i další prvky v interiéru. Například celokožené čalounění Merino v barevné kombinaci Midrand Beige / Black.

M8 Gran Coupé přitáhne pohledy primárně svým zevnějškem – elegance je dokonale skloubena se sportovní drsností, což naznačují 20palcová kola, za nimiž se skrývají ohromné karbonkeramické brzdy, ale i leskle černé doplňky. Interiér předvádí to nejlepší, co BMW aktuálně nabízí. Na volantu opět nacházíme skvělá tlačítka M1 a M2, umožňující rychlou volbu žádaného nastavení pohonu. Celá paleta asistenčních systémů dovoluje vymotat se z Prahy v poloautonomním režimu jízdy, kdy stačí pouze jemně přidržovat volant a vůz vše ostatní řídí sám (samozřejmě včetně brzdění a držení v pruzích). Jediné, co nám za celý testovací týden zrovna k srdci nepřirostlo, je grafika přístrojového štítu – když už je to displej (jistě by si leckdo klidně připlatil za klasické „budíky“, leč tato možnost chybí), proč nelze měnit zobrazení?

M8 je ale hlavně o jízdním zážitku. Srdce je dobře známé už z M5 Competition – osmiválec V8 o objemu 4,4 litru se dvěma turby nabízí výkon 625 koní a 750 Nm točivého momentu. O dynamice napovídají čísla (zrychlení na stovku za 3,2 s i při hmotnosti kolem dvou tun!), ale realita je mnohem šťavnatější. Zrychlování je naprosto brutální, nečekané a extrémní v jakékoli situaci. Maximální rychlost je díky Driver´s paketu posunuta na 305 km/h, což jsme vyzkoušeli na německé dálnici, a upřímně nás překvapila nejen schopnost důstojně zrychlovat v rozmezí 250 až 305 km/h, ale i neskutečná stabilita pětimetrového vozu. Na většinu smrtelníků musí M8 Competition působit jako vesmírná loď. Motor je nabroušený skvost, který chtivě letí do otáček a za doprovodu decentně sytého tónu posílá na kola v jakýchkoli otáčkách drtivou sílu. A nechybí ani ostrý vrchol!

Dalším překvapením je naladění podvozku a pohonu na okreskách. M8 se krásně usazuje do zatáček, i přes rozměry a hmotnost je velmi obratné, čitelné, s velmi přesným a dobře naladěným řízením (což také není samozřejmost). Nerovnosti neruší, rázy se nekonají, neustávající jistota a stabilita svádí ke zrychlování. Úroveň komfortu je přesně taková, jakou čekáte. Skvělý pohon M xDrive opět září, a to ve všech režimech. Pokud se rozhodnete na okruhu trochu řádit, stačí tlačítkem odpojit přední pohon a z luxusního expresu se stává hrubý chuligán, schopný upálit zadní pneumatiky v sérii čitelných smyků.

Od poslední M5 Competition tu nebylo tak skvělé BMW. Proti kupé je větší Gran Coupé vyváženějším, dospělejším vozem, s nímž je radost se pohybovat. V prostorném interiéru se posádka cítí jako na luxusní jachtě, a to jak vpředu, tak vzadu, kde je dost místa i pro větší postavy. Kufr pojme slušných 440 litrů. Pokud ve čtyřech stylově polykat dálniční kilometry (na autobahnu), tak tímto způsobem. U auta za víc než pět milionů (základ je 4 miliony Kč, zbytek příplatky) možná spotřebu nikdo neřeší, ale přesto ji uvedeme: při ostrém zacházení je spotřeba samozřejmě vysoká (klidně 50 l na 100 km), klidná jízda znamená překvapivých 11 l na 100 km. A to vůbec není špatné.

Plusy:
Dynamika, jízdní vlastnosti, komfort, interiér.

Minusy:
Grafika přístrojového štítu, ceny příplatků.