Účast v Účtenkovce je rekordně nízká. Nepomáhá ani propagace marketérů hnutí ANO

Neúspěch účtenkovky

Účast v Účtenkovce je rekordně nízká. Nepomáhá ani propagace marketérů hnutí ANONOVÉ 1
Domov
Sdílet:

Do 12. slosování účtenkové loterie k elektronické evidenci tržeb (EET) se zapojilo zhruba 346 873 aktivních hráčů. Je to nejméně za dobu fungování Účtenkovky od loňského října. Vyplývá to ze zveřejněných statistik ministerstva financí. Počet aktivních hráčů klesá setrvale od loňského listopadu. K popularizaci loterie zatím nepomáhá ani velká propagace na sociálních sítí premiéra či ministryně financí.

Celkově se do Účtenkovky za dobu jejího fungování zapojilo 835 063 hráčů, kteří zaregistrovali 198,8 milionu účtenek.

„Rok s Účtenkovkou ukázal, že pozitivní motivace zákazníků k přebírání účtenek funguje. Abychom zaujali další spotřebitele, připravujeme řadu vylepšení. Díky rostoucímu rozšíření QR kódů, které usnadní registraci účtenek do soutěže, se Účtenkovka uživatelsky zpříjemní a zpřístupní dalšímu okruhu soutěžících, kteří původní způsob registrace odmítali jako příliš zdlouhavý,“ uvedla ministryně financí Alena Schillerová (za ANO).

Loterii prozatím nepomáhá ani masivní propagace ze strany premiéra Andreje Babiše či ministryně Aleny Schillerová. Soutěž má přitom i vlastní facebookový profil, kde marketingoví pracovníci přidávají pravidelně aktuální informace i pestrou grafiku. Stránku ale sleduje zatím jen 5 tisíc uživatelů.

Podle Schillerové počet soutěžících poroste s náběhem dalších vln EET, které mají být spuštěny půl roku po nabytí účinnosti zákona. Příslušná novela ale zatím čeká na schválení v Poslanecké sněmovně a je zatím v prvním čtení. Třetí vlna EET by se měla týkat stánkového prodeje občerstvení bez stolů a židlí, farmářských trhů, dále služeb účetních, advokátů či lékařů. Čtvrtá je určena vybraným řemeslníkům.

Nejvíce hráčů se za rok fungování projektu zaregistrovalo do slosování loni v listopadu, a to 478 000. Nejvíce zaregistrovaných účtenek pak MF zaznamenalo za měsíc březen. Největší počet účtenek zaregistrovaných jedním hráčem byl 5950, a to letos v květnu.

Náklady na účtenkovou loterii k elektronické evidenci tržeb (EET) bez započtení výher by do konce letošního roku měly činit asi 34 milionů Kč.

Slosování loterie se koná každý 15. kalendářní den v měsíci. První výhra je milion korun, druhá automobil za zhruba 400 000 Kč, třetí 300 000 Kč, čtvrtá 200 000 Kč a pátá 100 000 korun. Dále mohou lidé získat 20 výher po 20 000 Kč, 1000 výher po jednom tisíci Kč a 20 000 výher po stokoruně. Ročně plánuje MF vyplatit výhry za 64,8 milionu korun.

Ministerstvo si od loterie slibuje větší motivaci zákazníků k přebírání účtenek vydaných v EET, jehož efektivita by se tím měla zvýšit. Zájemci mohou registrovat účtenky prostřednictvím formuláře na www.uctenkovka.cz nebo pomocí mobilní aplikace Účtenkovka. Opozice je k zavedení loterie skeptická.

Jedním z největších odpůrců EET a s tím spojené loterie je exministr financí a předseda poslaneckého klubu TOP 09 Miroslav Kalousek. „My bereme účtenkovou loterii jako celek s EET. Jedná se jen o doprovodný projekt k nesmyslnému EET. Bojujeme proti němu, ve sněmovně leží návrh na zrušení elektronické evidence tržeb,“ řekl v úterý deníku Echo24.

Poslanec za ODS Jan Skopeček považuje účtenkovou loterii za nesmysl od samého počátku. „Žijeme ve státě, který nemá odpovídající dopravní infrastrukturu 21. století, kvůli přeregulovanému stavebnímu a územnímu řízení máme drahé byty, kvalita školství klesá a hnutí ANO jako svoji vlajkovou loď řeší EET a na ni navazující loterii. S čím přijdou příště? Se státním cirkusem? Určitě budu tlačit paní ministryni Schillerovou, aby se nadále tato vláda nedůstojnými aktivitami typu Účtenkovky neztrapňovala a v tichosti ji co nejrychleji ukončila,“ napsal redakci Echo24 Skopeček.

Čtěte také: Ušetřila jsem městu miliardy, hájí se Krnáčová. Za porážku ANO prý může nasazení Stuchlíka

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články