Zákaz mobilů zlepšil prospěch. Kromě úspěšných studentů

Britská studie

Zákaz mobilů zlepšil prospěch. Kromě úspěšných studentůNOVÉ 1
Svět
Echo24
Sdílet:

Otázka, která trápí mnohé učitele i rodiče. Má být dětem dovoleno, aby používaly mobilní telefony ve školách? Nejnovější výzkum nyní ukázal, že pokud studenti chtějí lepší studijní prospěch, raději mají nechat mobily doma.

Průzkum, jehož výsledky přinesl britský deník The Independent, se zabýval vlivem mobilních telefonů na studijní výsledky žáků. Odborníci z London School of Economics v něm zjistili, že poté, co sledované školy zakázaly tyto přístroje, si studenti ve věku 16 let zlepšili studijní prospěch v průměru o 6,4 procenta. Což je podle výzkumu srovnatelné s přidáním pěti vyučovacích dnů do jednoho školního roku.

Výzkum byl proveden ve školách vybraných anglických měst před a po zavedením zákazu mobilů v prostorách škol. Zkoumán byl nejen věk žáků a pohlaví, ale také jejich „specifické vzdělávací potřeby“ nebo možnost bezplatného stravování ve školách. Právě žáci, mající tyto specifika, dosáhli ve výzkumu zlepšení až o 14 procent.

„Zjistili jsme, že zákaz měl velmi pozitivní vliv na studenty se specifickými vzdělávacími potřebami a na ty, kteří mají nárok na bezplatné školní stravování,“ uvedl Louis-Philippe Beland z týmu vědců, kteří stáli za průzkumem. Naopak na úspěšné studenty mělo omezení pouze nepatrný vliv.

Průzkum byl proveden nejprve v roce 2001, kdy žádná ze zkoumajících škol neměla zaveden zákaz používání mobilních telefonů. V roce 2007 to však zavedlo 50 procent škol a do roku 2012 již 98 procent sledovaných škol buď naprosto zakazovalo telefony v prostorách školy nebo požadovalo, aby byly tyto přístroje při příchodu do budovy školy odevzdány.

Výsledky mohou být zahrnuty do probíhající debaty o přístupu studentů k mobilním telefonům. Ve Velké Británii, kde vlastní mobilní telefon více než 90 procent dospívajících, představuje výskyt těchto zařízení problém pro ředitele škol. „Moderní technologie jsou běžně ve třídách používány ke zvyšování produktivity. Má to však i své nevýhody – mohou vést studenta k rozptýlení,“ uvedl další z vědců Richard Murphy pro The Independent.

Čtěte také: Jidáš až tolik nevadil, čtvrtina však propadla z matematiky

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz