500stránková stížnost na zpravodajství ČT neuspěla

500stránková stížnost na zpravodajství ČT neuspělaNOVÉ
Domov

'ČT nepochybila'

vt Echo24

Rada České televize odmítla 500stránkovou stížnost na zpravodajství ČT. Terčem kritiky dokumentu byl především způsob pokrývání bojů na Ukrajině, Majdanu, sestřelení letu MH17 a údajné zatajování informací. Až na dva členy Rada ČT rozhodla, že stížnost nebyla odůvodněná.

Dokument o 495 stranách, analyzující zpravodajství České televize, původně koloval po částech na proruských serverech a blozích, v dubnu byl pak na flash disku předán Radě ČT. Podle informací deníku ECHO24.cz podal stížnost Petr Pražák z Hradce Králové.

Autor stížnosti byl přesvědčen, že Česká televize „porušuje své povinnosti“ dané zákonem i kodexem. V celkem 13 kapitolách uvádí řadu příkladů – zpravodajství o bojích na východě Ukrajiny, sestřelení letu MH17, dění na Majdanu, odstoupení Viktora Janukovyče či anexi Krymu.

Rada České televize na svém jednání rozhodla, že nedošlo k porušení zákona ani kodexu, tudíž se stížnosti již dále nezabývala a přešla na další body programu. Proti byli pouze radní Ivana Levá a Michael Hauser, který již v minulosti kritizoval zpravodajství ČT. „Došlo k upozaďování podstatných informací při zpravodajství o dění na Ukrajině a nedostatečně pokrytí příčin uprchlické krize,“ oponoval rozhodnutí svých kolegů.

„Redaktoři České televize jsou vystaveni tvrdému a systematickému tlaku propagandy, která se snaží dehonestovat práci ČT a zejména zpravodajství,“ obhajoval práci veřejnoprávní televize radní Zdeněk Šarapatka.

Čtěte také: Kdo podal 500stránkovou stížnost na ČT: muž z Hradce

Nové studio i odměny pro ředitele

Rada dále rozhodla, že brněnské studio České televize bude další čtyři roky řídit Jan Souček. Ten před dvěma lety nahradil ve funkci Karla Buriana. Jeho cílem bylo zvládnout stavbu nového studia v Brně-Líšni v areálu bývalého Zetoru a přesun do něj a také posílit společenské vnímání studia na jižní Moravě, řekl před radními. V dalších čtyřech letech chce dokončit stěhování do nového studia, zahájit jeho provoz a plně využít potenciál nového zázemí.

Stěhování z paláce Typos v centru Brna už v minulých týdnech začalo a bude pokračovat o prázdninách. „V září už chceme z Líšně vysílat naostro,“ řekl Souček. Podle něj půjde o kvalitativní skok technologický, zároveň bude mít brněnské studio po 55 letech existence budovu, která bude plně odpovídat požadavkům na moderní televizní vysílání.

Souček vedle stavby studia vidí úspěch i v tom, že se podařilo vylepšit vnější společenské a kulturní vztahy. „Spolupracujeme se vzdělávacími institucemi, rozjely se stáže vysokoškolských studentů,“ zmínil Souček.

Rada ČT dnes rovněž schválila bonus generálnímu řediteli Petru Dvořákovi za loňský rok ve výši 100 procent. Za splnění nastavených kritérií hospodaření, manažerských výsledků a kvality vysílání by tak měl získat 2,3 milionu korun, stejně jako za rok 2014. Bonus tvoří desetinásobek hrubého měsíčního platu, který je 230 000 Kč. 

Čtěte také: ‚Teď už jen nepodělat podání‘. Kdo stojí za 500stránkovu stížností na ČT

Související články