Firma Tulip zpochybnila test českého ministerstva, prý srovnávalo nesrovnatelné

věrohodnost výzkumu

Firma Tulip zpochybnila test českého ministerstva, prý srovnávalo nesrovnatelnéNOVÉ
srovnávané výrobky Foto:

Foto: Ministerstvo zemědělství

1
Domov
Sdílet:

České ministerstvo zemědělství před časem nechalo testovat Vysokou školou chemicko-technologickou kvalitu jednadvaceti párů výrobků. Vždy jeden výrobek z českého trhu a druhý ze západního. „Obaly jsou stejné, ale obsah se shoduje jen u třech párů“, zněl verdikt. Dánský výrobce Tulip však uvedl, že český úřad pochybil. Informuje iRozhlas.

Konzervy dánské společnosti Tulip vyšly ze srovnání vůbec nejhůř. Výzkum ukázal, že v konzervách byl odlišný druh masa a zároveň se lišily i výživové hodnoty výrobků. S tímhle tvrzením však společnost Tulip nemá problém, dokonce se s ministerstvem shodne.

„Jsou to dva odlišné výrobky. Ano, na první pohled vypadají trochu podobně, ale jinak si nejsou vůbec podobné. Německý Frühstücksfleish má úplně odlišný recept od českého luncheon meatu,“ zpochybnil pro iRozhlas způsob vedení testu mluvčí firmy Tulip Michael Ravn.

„Prodáváme masové konzervy ve 120 zemích světa a jejich recepty se liší trh od trhu. Někdy jsou vepřové, někdy kuřecí, někdy sladké, někdy kořenité a tak dále,“ zdůvodnil Ravn důvod jejich rozhořčení.

Testovací komice však uvedla, že německá konzerva „Frühstücksfleisch“ je natolik shodná s českou „Luncheon Meat“, aby se mohly vzájemně porovnávat. Výsledek byl tedy takový, že jde o odlišné potraviny.

„Prvním úkolem hodnotitelské komise, která testování odborně zaštítila, bylo posoudit, zda mají výrobky shodný marketingový záměr. V případě výrobku Tulip Luncheon Meat se komise shodla, že výrobky vnímají grafickým ztvárněním a textacemi na obalu jako shodné a běžný spotřebitel by nepociťoval, s výjimkou jazyka názvu, mezi výrobky rozdíl,“ vysvětlila iRozhlasu výběr tisková mluvčí ministerstva zemědělství Markéta Ježková.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Dá se ovšem spekulovat, zda jsou „marketingový záměr“ a podobnost v obale dostatečné důvody pro výběr páru výrobků pro srovnávání. Zvlášť, když i podle názvu je vcelku jasné, že se o stejný výrobek nejedná.

Čtěte také: Různé potraviny jsou nepřijatelné, řešení je však hlavně na zákaznících

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články